اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

امنیت کشور مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: امنیت کشور مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی است.

امنیت کشور مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی است

حجت‌الاسلام محمد فخری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: 13 مهر ماه مصادف با هجرت امام خمینی (ره) از نجف به پاریس بوده و در سال 1357 که انقلاب در ایران اسلامی به اوج خود رسیده و پایه‌های رژیم متزلزل شده بود، همه فشارها روی امام خمینی (ره) بود تا از انقلاب و نهضت خود منصرف شود.

فخری افزود: امام خمینی (ره) در اهداف خود محکم بوده زیرا اهداف و آرمان‌های امام خمینی (ره) برای اسلام بود.

وی با بیان اینکه هجرت امام خمینی (ره) هجرت با برکتی بود، ادامه داد: چند ماهی که امام خمینی (ره) در پاریس حضور داشتند انقلاب بیشتر در دنیا مطرح شد و بعد از آن امام در 12 بهمن 57 به طرف ایران هجرت کردند و با عنایت خدا انقلاب به پیروزی رسید.

فخری با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری راه امام خمینی (ره) را استمرار بخشیده، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در مورد امام خمینی (ره) می فرمایند: «امام خمینی (ره) یک حقیقت زنده است و انقلاب اسلامی با امام خمینی (ره) به دنیا شناخته شد و راه و آرمان‌های امام خمینی (ره) باید حفظ شود».

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه نرمش قهرمانانه، اظهار داشت: مسئله صلح و تعامل در اسلام یک اصل است به طوری که پیامبر اکرم (ص) در مواقعی با دشمنان خود مسئله صلح را مطرح کردند همانند صلح حدیبیه که به صلاح اسلام بود.

فخری ادامه داد: در طول تاریخ این موضوع در مورد امامان معصوم (ع) مطرح بود به طوری که امام حسن (ع) با دشمنان خود صلح نامه قهرمانانه امضاء کردند و اکنون نیز رویکردی که روزهای اخیر در مذاکرات ایران مطرح شد بر همین اساس بود.

وی با بیان اینکه وقتی دشمنان حیات خود را در خطر می‌‌‌‌‌‌‌بینند بیشتر تلاش می‌کنند، افزود: با سفر نخست وزیر اسرائیل به آمریکا صحبت‌ها و مواضع تغییر کرد و همان طور که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به آن عنایت داشتند در این موضوع حقیقت مشخص شد و آن کینه و دشمنی بوده که شاهد آن هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به در پیش بودن سالروز تشکیل نیروی انتظامی، تصریح کرد: برای هر کشور موضوع امنیت بسیار مهم است.

فخری افزود: برقراری امنیت شهرها، مرزها و حفظ امنیت داخلی کشور بر عهده نیروی انتظامی قرار داده شده و نیروی انتظامی در طول این 34 سال برای برقراری امنیت شهرها تلاش کرده است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در رابطه با مسئله نیروی انتظامی سه جمله فرمودند نخست اینکه نیروی انتظامی باید اقتدار داشته باشد، دوم مسئله عزت نفس نیروی انتظامی مطرح بوده و بعد مسئله مهربانی نیروی انتظامی نسبت به جامعه مطرح است.

فخری خاطرنشان کرد: روز 16 شهریور مصادف با روز کودک است و در شریعت اسلام نیز به رعایت حقوق کودکان عنایت خاصی شده و مسئله کودک دارای احترام است.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها باید به تعلیم و تربیت کودکان اهمیت بیشتری داده و کودکان را براساس معیارها و آموزه‌های دینی تربیت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مسئله جشن عاطفه‌ها مسئله احساس درد در جامعه بوده و خیر رسانی به جامعه مهم است.

وی ادامه داد: هر کس که خیر و منفعت بیشتری به مردم برساند در نزد خدا محبوب است و اگر انسان به درد نیازمندی برسد مانند این است که به یک جامعه کمک کند.

انتهای پیام/61005/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول