اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای رونق گردشگری ضرورت دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای رونق صنعت گردشگری استان و معرفی جاذبه‌ها ضرورت دارد.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای رونق گردشگری ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضا بیگی صبح امروز در جمع فعالان گردشگری استان اظهار کرد: باید سامانه‌های قوی ملی و استانی برای اطلاع رسانی و معرفی واحدها، تاسیسات و امکانات گردشگری و نیز راه‌های دسترسی به آثار و جاذبه‌ها راه‌اندازی شود.

بیگی عملکرد اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در  استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی چهره گردشگری استان و جاذبه‌ها و آثار پرشمار تاریخی، طبیعی و فرهنگی را ستود و خواستار افزایش عملکرد اداره کل در این خصوص شد.

وی با اشاره به اقداماتی که در توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان انجام گرفته است، افزود: نتیجه این فعالیت‌ها این شده که امروز می‌بینیم مراکز اقامتی و گردشگری استان نه تنها در ایام گردشگرپذیری همچون عید نوروز و تابستان پر است بلکه در سراسر سال آذربایجان‌شرقی با حجم قابل توجهی از گردشگران روبه روست.

رئیس ستاد تسهیلات سفر استان آذربایجان‌شرقی افزایش روز افزون ورود گردشگران داخلی و خارجی به آذربایجان‌شرقی را نشانه سودبخش و توجیه پذیر بودن سرمایه‌گذاری در این حوزه خواند و گفت: افزایش تعداد سرمایه‌گذاران علاقمند به ساخت و بهره‌برداری از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها در تبریز و شهرستان‌های استان حکایت از این دارد که گردشگری توانسته بر اقتصاد آذربایجان‌شرقی اثرگذار باشد.

بیگی تسهیل و هموار شدن مسیر توسعه صنعت گردشگری طی چند سال اخیر را حاصل عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سایر مدیران و دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفر خواند.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از راه‌های افزایش تولیدات ناخالص ملی توسعه گردشگری بوده که تاثیر آن در این زمینه بسیار آشکار است، خاطرنشان کرد: به خصوص مسئله گردشگری سلامت توانسته است جایگاه خود را در استان پیدا کند.

بیگی در خصوص تاثیرات گردشگری سلامت در استان نیز یادآور شد: این امر سبب ایجاد اشتغال و همچنین تغییرات اقتصادی برای استان شده است چنانکه در برخی از بافت‌های مسکونی ما، مراکز اقامتی به وجود آمده یا بیمارستان‌های ما درخواست ایجاد باجه ارزی کرده‌اند که همه اینها حاکی از رشد این صنعت است.

انتهای پیام/60002/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول