اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت مسجدسلیمان:

والدین زمینه را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنند

امام جمعه موقت مسجدسلیمان از پدر و مادر‌ها خواست تا زمینه را برای ازدواج آسان جوانان خود فراهم کنند.

والدین زمینه را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، حجت‌الاسلام امان‌الله سجادی‌منش ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مسجدسلیمان در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان ضمن تبریک اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: از همه پدر و مادر‌ها می‌خواهم تا زمینه را برای ازدواج آسان جوانان خود فراهم سازند.

وی با اشاره به نامگذاری روز اول ذیحجه به نام روز ازدواج جوانان گفت: باید در مسیر ازدواج دختران و پسران جامعه اسلامی چشم و هم چشمی را کنار بگذاریم.

امام جمعه موقت مسجدسلیمان تاکید کرد: چشم و هم چشمی ازدواج جوانان را با مشکل روبه رو می‌کند که گاهی نیز باعث جدا شدن دو جوان از همدیگر می‌شود. در برخی از مواقع چشم و هم چشمی در مهریه نیز انجام می‌شود که این اشتباه است زیرا در احادیث آمده که مهریه کم باشد چون ارزش دختر به مهریه بالا نیست.

به گفته سجادی‌منش، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر انجام ازدواج آسان جوانان تاکید داشته‌اند.

وی در ادامه به سالروز شهادت نهمین اختر تابنک امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: حضرت امام رضا (ع) فرزندی نداشت و مورد سرزنش دشمنان قرار می‌گرفت که خداوند متعال امام جواد (ع) را به ایشان عطا کرد.

خطیب جمعه مسجدسلیمان با بیان اینکه امام محمدتقی (ع) در سن هشت سالگی به امامت رسید افزود: به دلیل اینکه دشمنان امامان معصوم (ع) را تحمل نمی‌کردند حضرت جوادالائمه (ع) در سن 25 سالگی و در دوران جوانی به شهادت رسید.

وی در ادامه با اشاره به برخی از القاب نهمین امام شیعیان خاطرنشان نشان کرد: امام جواد (ع) را مولود مبارک و ابن الرضا (ع) نامیدند.

این روحانی مسجدسلیمانی تقوا را موجب نشاط و شادابی در زندگی انسان دانست و گفت: گناه کردن باعث مرگ زودرس می‌شود ولی احسان و نیکوکاری عمر انسان را زیاد می‌کند.

وی با یادآوری این نکته که عمر اهل تقوا از عمر طبیعی که خداوند برای آن‌ها در نظر گرفته بیشتر است بیان کرد: انسان‌های با تقوا نشاط و شادابی در زندگی خود دارند در صورتی دیگران از داشتن آن محروم هستند.

سجادی‌منش عنوان کرد: تقوا و خداترسی یک نشاطی را در زندگی می‌آورد و کسانی که اعتقاداتشان راسخ‌تر است کمتر افسرده می‌شوند.

انتهای پیام/72010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول