اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خطبه‌های نماز جمعه سنندج عنوان شد

انتقاد امام جمعه سنندج از تعلیق حکم قاتلان روحانیون کردستان

امام جمعه سنندج با تاکید بر اجرای احکام اسلامی در هر شرایطی، از تعلیق اجرای احکام قاتلان روحانیون کردستان انتقاد کرد.

انتقاد امام جمعه سنندج از تعلیق حکم قاتلان روحانیون کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج در مسجد جامع این شهر اجرای احکام اسلامی در جامعه را ضروری دانست و اظهار کرد: اسلام یعنی اجرای کامل احکام و اگر به این مهم بی‌‌توجهی شود، اثری از این دین الهی باقی نخواهد ماند.

ماموستا مجتهدی تصریح کرد: دین اسلام برای هر نوع گناه و کار خیری پاداش و مجازاتی را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه حکم قطعی عاملین ترور شهید ماموستا شیخ‌الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و شهید ماموستا برهان عالی امام جمعه موقت سنندج و ۲ نفر طلافروش تاکنون صادر نشده است، تصریح کرد: کشتن یک مسلمان با کشتن تمام مسلمانان برابر است و کسانی که این کار را انجام داده‌اند، باید به مجازات واقعی برسند.

وی تصریح کرد: مجازات این افراد باید با توجه به احکام دین اسلام صادر و اجرایی شود.

به گفته امام جمعه سنندج، جزای افراد دزد از منظر اسلام بریدن دست راست و چپ است و بدون شک اجرای این احکام است که اسلام را زنده نگه می‌دارد.

وی تصریح کرد: توجه و اعتقاداتی که مردم در گذشته نسبت به مسائل دینی داشتند بسیار پررنگ‌تر از امروز بود.

به گفته وی،‌ متاسفانه با وجود امکانات و امنیت بسیار بالایی که به برکت نظام اسلامی و نیروهای خدوم در کشور برقرار است، توجه به مسائل دینی و انجام دستورات اسلام در بین مردم مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی مردم برای شرکت در نماز جماعت مجبور می‌شدند ساعت‌ها سردی و یخبندان زمستان را تحمل کنند و در بیرون از مساجد نماز می‌خواندند، ولی امروز با وجودی که مساجد همه امکانات لازم را دارند، اما حضور مردم بسیار کم رنگ شده است.

امام جمعه سنندج افزود: امروز جماعات مساجد با تعداد کمی از نمازگزاران تشکیل می‌شود که این امر زیبنده دین الهی نیست.

ماموستا مجتهدی با بیان اینکه مردم متاسفانه به خاطر استفاده از برخی امکانات مخرب همچون ماهواره ساعت‌های زندگی و استراحت خود را به بدترین شکل سپری می‌کنند، گفت: شب بیداری به خاطر دیدن برخی فیلم‌ها و سریال‌های ضداخلاقی و اسلامی شبکه‌های ماهواره مردم را از انجام فرائض دینی همچون ادای نماز سر وقت غافل کرده است.

به گفته وی، الگوی بسیاری از جوانان امروز ما افرادی هستند که در سریال‌ها و فیلم‌های ضداخلاقی و اسلامی شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای بازی می‌کنند.

ماموستا مجتهدی با بیان اینکه پرسیدن در مورد مسائل شرعی و احکام این دین الهی وظیفه هر مسلمانی است، گفت: مساجد و علمای دینی بهترین ظرفیت و بستر برای رفع شبهات دینی و پرسیدن در مورد مسائل شرعی هستند.

وی در پایان اجرای دستورات و احکام دین اسلام را وظیفه تمام مسلمانان دانست و اظهار کرد: اندیشیدن به مرگ، انسان را از حرکت در مسیر اشتباه و غافل شدن از خوف پروردگار باز می‌دارد.

انتهای پیام/79002/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول