اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

سخنان اوباما منافقانه است/ ایالات متحده تابع رژیم صهیونیستی است

امام جمعه قم گفت: در حالی که پیشنهاد ملاقات بارها از سوی آمریکا به مقامات ایران ارائه شد امروز بحث از گزینه نظامی توسط اوباما مطرح می‌شود که این نوع رفتار منافقانه است.

سخنان اوباما منافقانه است/ ایالات متحده تابع رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه نخست نمازجمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد روایتی از امام صادق(ع) خطاب به مفضل را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: تقوای الهی و رعایت حدود شرعی جزو سفارشات مهم انبیا و اولیای الهی به یارانشان بوده است؛ سبک زندگی اسلامی بهترین سبکی است که امروز می‌تواند الگوی زندگی فردی و اجتماعی ما باشد.

وی در ادامه به جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و افزود: امیدواریم همان طور که سال گذشته و سال‌های پیش از آن مبالغ خوبی برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت جمع‌آوری شد امسال هم مردم نیکوکار ما در راستای برطرف کردن نیازهای هم‌نوعان خود پیشگام شوند.

امام جمعه قم در خطبه دوم به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: پلیس نقطه کلیدی اقتدار ایران اسلامی است و مردم هم انتظار دارند امنیت جامعه به وسیله نیروهای انتظامی تأمین شود اما مهم‌تر از این مسئله احساس امنیت است که باید در کشور حاکم باشد.

وی ادامه داد: همه مردم باید در امنیت کامل زندگی کنند و این احساس در آنها وجود داشته باشد اما در عین حال خلافکاران و افراد شرور باید احساس ناامنی کنند؛ محبوبیت پلیس در گرو انجام کامل وظایف و تأمین امنیت و احساس آن در جامعه است و در این میان باید از دو عنصر دیانت و مهربانی به خوبی بهره ببرد.

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به بالا رفتن سن ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: این یک مسئله خطرناک برای ما محسوب می‌شود زیرا بسیاری از مفاسد به همین دلیل ایجاد می‌شوند؛ مسئولان وظیفه دارند شرایط و تسهیلات ازدواج آسان را فراهم کرده و در عین حال خانواده‌ها هم باید از سطح توقعات خود بکاهند تا شاهد ازدواج جوانان در شرایط سنی مناسب باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به روز جهانی کودک اشاره کرد و عنوان داشت: پیش از آنکه سازمان‌های بین‌المللی به فکر حقوق کودکان بیفتند اسلام و حضرت محمد(ص) تابلویی زیبا در این زمینه خلق کردند و روایات فراوانی از ایشان و سایر اهل بیت(ع) درباره رعایت حقوق کودکان و تأثیر آن در لطف و بخشش الهی نسبت به والدین وجود دارد.

وی در ادامه سفر رئیس جمهور ایران و هیئت همراه به آمریکا و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را مورد توجه قرار داد و افزود: مسئولان عالی رتبه کشورمان در این سفر با منطق و با تکیه بر اصول، از حقوق به حق مردم ایران دفاع و بر حقانیت نظام اسلامی تاکید کردند که ما هم به همین دلیل از آنها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: اعلام صلح‌آمیز بودن برنامه‌های اتمی ایران یکی از مهم‌ترین اهداف و دستاوردهای این سفر به شمار می‌رود و رئیس جمهور و سایر مدیران کشور در دیدارها و سخنرانی‌های خود این مسئله را مورد تاکید قرار دادند ضمن اینکه بیان ظالمانه بودن تحریم‌های بین‌المللی هم از جمله دستاوردهای این سفر به شمار می‌رود.

امام جمعه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پیش از سفر هیئت ایرانی به نیویورک بحث نرمش قهرمانانه را مطرح فرمودند گفت: ایشان در عین حال فرمودند من به آمریکا خوشبین نیستم و باید خطوط قرمز را رعایت کرد یعنی نباید با یک لبخند ساده ظلم‌های آمریکا را که در طول سالیان گذشته نسبت به ملت ایران روا داشته نادیده گرفت.

وی ادامه داد: هنوز نامه‌های درخواست ملاقات از سوی کاخ سفید بر روی میز مسئولان جمهوری اسلامی است اما اوباما طی دیدار اخیر خود با نتانیاهو می‌گوید گزینه نظامی علیه ایران وجود دارد؛ آیا شما نبودید که سخن از ارتباط دو طرفه و بهبود روابط به میان آوردید؟ رفتار امروزتان نشان می‌دهد ایالات متحده تابع رژیم صهیونیستی است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه سران رژیم اشغالگر قدس و آمریکا می‌گویند تحریم‌ها کارساز بوده و همین امر ایران را مجبور به ایجاد ارتباط کرده تصریح کرد: بدانید که هیچ‌گاه ملت ایران از تحریم‌ها نمی‌هراسند و در مقابل شما به زانو در نمی‌آیند و همان‌طور که در سال‌های گذشته ثابت کرده‌اند در آینده هم این تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل خواهند کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، منافقانه سخن گفتن سران آمریکایی را مورد توجه قرار داد و افزود: چنانچه مورد تأثیر گروه‌های فشار در کنگره و نیز اسرائیل جنایت‌کار قرار بگیرید فرصت استثنائی امروز را که در اختیارتان قرار گرفته از دست می‌دهید؛ مسئولان کشور ما نیز باید با نهایت دقت و بصیرت رفتار کنند و اقدامی از آنها سر نزند که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار بگیرد.

انتهای پیام/78004/ح40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول