اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز خبر داد

تدوین سند راهبردی فرهنگ عمومی شیراز

فرماندار شیراز از تلاش اعضای شورای فرهنگ عمومی برای تدوین سند راهبردی این شهرستان خبر داد.

تدوین سند راهبردی فرهنگ عمومی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، جواد زرین کلاه در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای برنامه‌ریزی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی در شیراز گفت: به منظور هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در حوزه فرهنگ عمومی و با بررسی سند شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، با شناسایی مشکلات، موانع و راهکارهای فرهنگی این شهرستان به زودی سند راهبردی فرهنگ عمومی شیراز تدوین و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیراز با تقدیر از برنامه‌های فرهنگی نواحی سپاه مقاومت این شهرستان و با اشاره به نمایشگاه فرهنگی و رزمی و برگزاری مانور آبی خاکی توسط سپاه مقاومت ناحیه ثارالله (عج) در رودخانه حاشیه بلوار چمران شیراز به مناسبت هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: سبک زندگی، تفاوت‌های زندگی اسلامی و غربی، بازی‌های رایانه‌ای منحرف کننده و بسیاری از فاکتورهای دیگر تهاجم فرهنگی باید مد نظر قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: برای ریشه‌کن کردن ضدارزش‌ها و احیا و پاسداری آنها، عمده برنامه‌هایی در این نمایشگاه همراه با اجرای مانور نظامی که یادآور رشادت‌ها، ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود، به نمایش درآمد که انتظار داریم این برنامه‌های فرهنگی بیش از گذشته برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی دستاوردهای این دوران مقدس به نسل جدید در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اگر در موضوع تهاجم فرهنگی ورود نکنیم، روزی شاهد خواهیم بود افرادی که امروز رفتار منطقی و عاقلانه دارند نیز تغییر رفتار می‌دهند.

زرین کلاه عملیاتی بودن برنامه‌ها را از دیگر ویژگی‌های سند راهبردی فرهنگ عمومی این شهرستان برشمرد و گفت: در تنظیم سند راهبردی فرهنگ عمومی باید علاوه بر شناسایی مسائل و مشکلات پیش رو، دستگاه‌های نقش‌آفرین در حوزه فرهنگ و شرح وظایف آنها، به‌گونه‌ای طرح و برنامه ارائه شود که قابل اجرا باشد و در عمل بتوانیم نتایج آنها را به صورت ملموس مشاهد کنیم.

فرماندار شیراز حوزه بروز مسائل غیرفرهنگی را خارج از مساجد و اماکن فرهنگی اسلامی دانست و بیان کرد: باید تمام دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا برنامه‌های فرهنگی‌شان در سطح شهر، اماکن تجاری، تفریحی، فرهنگی، ورزشی و ... نمایان و اجرا شود و در این راه اصناف نیز باید حضور فعالانه‌ای داشته باشند.

وی رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) را مبنای تنظیم سند راهبردی فرهنگ عمومی شهرستان شیراز دانست و افزود: کلیات این طرح از سند شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور پیروی خواهد کرد و برنامه‌های راهبردی بسیاری توسط دستگاه‌های اجرایی در این راستا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2448/ت/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول