اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه دوم مهر‌ماه و با حضور ۲۵۰ قاری و حافظ قرآن صورت می‌گیرد

برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در گچساران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران از برگزاری مرحله شهرستانی سی ‌و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این شهرستان با حضور ۲۵۰ نفر در نیمه دوم مهر ماه خبر داد.

برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در گچساران

الله‌کس نجیبی‌فرد ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم هر ساله در مرحله‌های شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران برگزاری مسابقات قرآنی را گامی مهم و مؤثر در راستای ترویج و تقویت هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در میان نسل‌های مختلف جامعه عنوان کرد.

نجیبی‌فرد بیان کرد: رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم، اذان، ابتهال و تواشیح از جمله رشته‌های سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم است.

برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی قرآن با حضور 250 قاری و حافظ قرآن در گچساران

وی تصریح کرد: این مسابقات در دو گروه خواهران، برادران و در دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود.

این مسئول در گچساران با بیان این‌که ثبت‌نام این مسابقات در تابستان امسال صورت گرفت، بیان کرد: افزون بر 250 قاری و حافظ قرآن داوطلب برای شرکت در این مسابقه در واحد امور فرهنگی اداره اوقاف ثبت‌نام کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران یادآور شد: در پایان این مسابقات به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایزی اهدا می‌شود و این نفرات به مرحله استانی راه خواهند یافت.

نجیبی‌فرد بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ یک جزء، دو جزء، پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن، قرائت، ترتیل، مفاهیم، اذان و تواشیح در دهه اول مهر ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که زندگی قرآنی بر اساس رعایت مقررات، عدالت، احسان، صفا و صمیمیت است، ادامه داد: مردمی که این‌گونه زندگی کنند، دارای اطمینان خاطر و آسایش هستند.

نجیبی‌فرد ابراز داشت: قرآن کریم رسالت ایمان افراد را به عهده گرفته که با تمسک به آن می‌شود تمامی بشریت را نجات داده و به رستگاری رساند.

وی افزود: قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دو یادگار بزرگ پیامبر اکرم (ص) بوده که متوسل شدن به این دو گوهر ارزشمند، هدایت و رستگاری مردم را به دنبال دارد.

انتهای پیام/82014/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول