اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جوار حضرت عبدالعظیم (ع)

بیست و دومین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن آغاز شد

بیست و دومین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن مدارس در جوار محدث عالی‌مقام حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و امامزادگان واجب التعظیم کنارش آغاز شد.

بیست و دومین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بیست و دومین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن مدارس با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی کشور در جوار محدث عالی‌مقام حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و امامزادگان واجب التعظیم کنارش در تالار شیخ صدوق (ره) استارت خورد.

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور طی سخنانی در این آیین با تاکید بر اینکه شناسنامه و هویت مسلمانان با قرآن عجین شده است، اظهار داشت: ابعاد مختلف زندگی مسلمانان با کتاب وحی قوام می‌یابد و همه مسائل آن از جمله سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، اعتقادی و ... با قرآن معنا می‌یابد.

حجت‌الاسلام محمد موحدی‌نژاد در ادامه با اشاره به سیره پیامبر اعظم (ص) خاطرنشان کرد: همواره سیره و زندگی پیامبر مکرم اسلام (ص) تجسمی از قرآن کریم بود.

در ادامه تطابق رفتار و منش رسول اکرم (ص) با قرآن را رمز ماندگاری حضرت دانست و گفت: رفتار، ارتباطات و عملکرد حضرت محمد مصطی (ص) در طول عمر مبارکشان بر اساس قرآن کریم بود.

گرده خوردن زندگی نسل جوان با قرآن

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های موسسه عنوان کرد: فعالیت موسسه از سال 1371 کلید خورد و در سال 80 به ثبت رسید و آشنا کردن جوانان با مفاهیم و تفسیر را از اهداف اصلی خود ترسیم کرد.

حجت‌الاسلام موحدی‌نژاد با تاکید بر اینکه عجین شدن نسل جوان با قرآن کریم سبب قوام زندگی آن‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: موسسه ترویج فرهنگ قرآنی نیز در این راستا برنامه‌های فراوانی را پیش‌بینی کرد و در این میان برنامه درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی را سرفصل خود قرار داد و این برنامه به‌واسطه روان و شیوا بودن مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های این برنامه خاطرنشان کرد: به لطف خدا این برنامه به کلاس میلیونی مبدل شد و طی آن شوخی‌ها برای شنونده‌ها به جدی و موضوعات و مباحث جدی نیز جدی‌تر شد.

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور تصریح کرد: با توجه به استقبال مردم و هماهنگی‌هایی که با آموزش و پرورش صورت گرفت این برنامه وارد مدارس مقاطع راهنمایی و متوسطه شد و در طول این دوران جایگاه خوبی برای خود در بین دانش‌آموزان تثبیت کرد.

انتهای پیام/2462/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول