اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل موسسه بنیاد کمک خبر داد

آغاز طرح کاشت حلزون گوش در کشور / شناسایی سندرم عامل ناشنوایی در شرق هرمزگان

مدیر عامل موسسه بنیاد کمک از آغاز مساعدت برای طرح کاشت حلزون گوش توسط این بنیاد و شناسایی سندرم عامل ناشنوایی در یکی از شهرستان‌های شرقی هرمزگان خبر داد.

آغاز طرح کاشت حلزون گوش در کشور / شناسایی سندرم عامل ناشنوایی در شرق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کتایون ریاحی پنج‌شنبه شب در جمع ناشنوایان و مسئولان با بیان اینکه بارها به بندرعباس سفر داشته است، اظهار داشت: از آنجایی که من در کیش ساکن شده و زندگی می‌کنم و با توجه به فعالیت‌های بنیاد کمک، می‌توانیم سرکشی بیشتری را به جامعه ناشنوایان هرمزگان داشته باشیم.

وی افزود: حسی که ناشنوایان با دستهایشان منتقل می‌کنند بعضا افرادی که از قدرت شنوایی برخوردارند نمی‌توانند با زبان آن را منتقل کنند و این نشان از بخشی از توانائی‌های این قشر دارد.

مدیر عامل موسسه بنیاد کمک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کار کشت با پیگیری‌های این موسسه کم‌تر از دو ماه است که در کشور آغاز شده است، تاکید کرد: در حال حاضر و در قدم نخست اولویت با کودکان یک تا سه سال است تا به واسطه برخوردار شدن از حسن شنوایی تکلم آنها دچار مشکل نشود.

وی در ادامه از تحقیقات و آغاز یک پروژه توسط بنیاد مذکور در رودخانه رودان خبر داد و افزود: طبق فعالیت‌ها و مطالعات صورت گرفته در این روستا تعداد ناشنوایان بیش از حد تصور است که بخشی از این امر به دلیل عدم توجه به پیشگیری‌هاست.

ریاحی بیان داشت: اینکه در خانواده‌ای سه کودک ناشنوا هستند نشان از این دارد که دستگاه‌های مربوطه در این راستا اطلاع‌رسانی‌های لازم در باب پیشگیری را به خانواده‌ها ارائه نمی‌کنند.

وی همچنین از انجام عمل کشت حلزون بر روی دو خواهر و برادر به نام‌های پروانه و احسان در رودخانه میناب خبر داد و افزود: بنا بر مطالعات صورت گرفته در این روستا سندرمی به نام «واردن برگ» شناسایی شده که از علائم آن داشتن چشم‌های شیشه‌ای است.

ریاحی اضافه کرد: همچنین مطالعات نشان می‌دهد سندرم موجود قابل شناسایی و بدین ترتیب می‌شود قبل از بارداری جلوی تولد کودکان فاقد حلزون گوش را بگیریم. همچنین ریشه‌یابی این سندرم نیز می‌تواند کمک زیادی به اهداف مذکور کند.

مدیر عامل موسسه بنیاد کمک در ادامه با بیان اینکه ناشنوایانی همانند پروانه و احسان عاشق درس خواندن و نوشتن هستند، افزود: متاسفانه در نزدیکی آنها مدرسه‌ای وجود ندارد که ویژه ناشنوایان و کم شنوایان باشد و انتظار می‌رود که به صورت منطقی به رفع مشکلات آموزشی ناشنوایان کمک شود.

وی در پایان گفت: از سیستم‌های دانشگاهی و آموزشی و حتی مسئولان دولتی انتظار می‌رود که هر قدر می‌توانند در زمینه توسعه اطلاعات مرتبط با پیشگیری و آموزش‌های مورد نیاز ناشنوایان کمک کنند.

انتهای پیام/88001/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول