اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون ناشنوایان هرمزگان:

کتایون ریاحی ادامه دهنده راه باغچه‌بان‌هاست

مدیرعامل کانون ناشنوایان هرمزگان گفت: کتایون ریاحی گام در راه کسانی گذاشته ‌است که سال‌ها پیش جبار باغچه‌بان آن را آغاز کرده بود.

کتایون ریاحی ادامه دهنده راه باغچه‌بان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ ادریس قریشی پنج شنبه شب در مراسم روز جهانی ناشنوایان با بیان اینکه جامعه ناشنوایان استان برای برگزاری این مراسم از دوماه پیش تاکنون برنامه‌ریزی کرده است، گفت: حضور مقامات و مسئولان در این جشن ارزنده است.

وی افزود: حضور کتایون ریاحی به عنوان مدیر عامل موسسه بنیاد کمک و سفیر طلایی بهزیستی، نقطه عطفی در اهداف جامعه ناشنوایان استان است.

مدیر عامل کانون ناشنوایان هرمزگان ادامه داد: کتایون ریاحی گام در راه کسانی گذاشته که رد پای آنها در قلب ناشنوایان به واسطه کارهایی که برای این جامعه انجام داده‌اند برای همیشه مانده است.

قریشی با اشاره به فعالیت‌های جبار باغچه‌بان گفت: کسانی همانند کتایون ریاحی نیز ادامه دهنده راه باغچه‌بان‌ها هستند.

مدیر کانون ناشنوایان هرمزگان با بیان اینکه بنا بر اعلام منابع مربوطه سالانه به طور میانگین 6 هزار کودک با مشکل شنوایی در کشور متولد می‌شود، بیان داشت: راه‌اندازی کارگاه‌های حرفه‌آموزی و همسا‌ن‌سازی برنامه‌ها تلویزیونی، ترویج و آموزش زبان اشاره برای عموم جامعه و قشر ناشنوا از جمله مباحثی است که باید به طور کلان در کشور در رابطه با بهبود شرایط زندگی این قشر در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

قریشی در ادامه با بیان اینکه هرمزگان با کمبود مربی آموزش زبان اشاره مواجه است، از راه‌اندازی شورای مترجمین زبان اشاره در این استان طی سال آینده خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی این شورا بخشی از مشکلات در باب آموزش زبان اشاره در هرمزگان برطرف شود.

قریشی یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر فرصت‌های شغلی که برای این قشر از جامعه ارائه می‌شود بیشتر در بخش کارهای یدی و کارهای سخت و دشوار است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به جامعه ناشنوایان کم‌لطفی‌های زیادی شده است، گفت: متاسفانه در این حوزه کارهای ریشه‌ای و اساسی انجام نشده است و تنها امور به کارهای مقطعی و زمان‌دار ختم شده است.

این مسئول اضافه کرد: نیاز به ساختمان مرکزی ویژه برای پرداختن به امور اجتماعی‌، آموزشی و فرهنگی و هنری از جمله نیازهای اساسی ناشنوایان در استان هرمزگان است.

انتهای پیام/88001/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول