اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیکاری در میان ناشنوایان

ناشنوایان یزد با حقوق‌های ناچیز به کار گرفته می‌شوند

رئیس کانون ناشنوایان استان یزد گفت: بیکاری یکی از مهم‌ترین مشکلات ناشنوایان استان یزد است و در صورت اشتغال نیز آنها در شرایط سخت و با حقوق‌های ناچیز به کار گرفته می‌شوند.

ناشنوایان یزد با حقوق‌های ناچیز به کار گرفته می‌شوند

سید احمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: بیکاری در حالی که گریبانگیر بسیاری از اقشار جامعه است، در میان ناشنوایان استان یزد نیز وجود دارند و اغلب ناشنوایان استان بیکارند.

وی افزود: افرادی نیز که با زحمت و سختی به کار گمارده شدند، در شرایط بسیار سخت و با حقوق و مزایای ناچیز مشغول به کار هستند.

موسوی همچنین بیان کرد: اغلب ناشنوایان استان یزد به صورت قراردادی و با قراردادهای یک طرف مشغول به کار هستند و هیچ امنیت شغلی ندارند.

وی خواستار فراهم آمدن شرایطی برای اجرای قوانین مربوط به معلولان شد و عنوان کرد: مسئولان شرایطی را فراهم کنند تا طبق قانون سه درصدی اشتغال که در سال 86 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، معلولان بیکار توسط ادارات دولتی و موسسات  غیردولتی به کار گرفته شوند.

رئیس کانون ناشنوایان استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 840 نفر در کانون ناشنوایان استان یزد پرونده و تعداد زیادی از آنها کارت عضویت دارند، گفت: اغلب این افراد از مشکلات یکسان رنج می‌برند و این مشکلات بر رنج معلولیت آنها افزوده است.

وی افزود: اخذ گواهینامه رانندگی نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که ناشنوایان استان یزد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند به نحوی که راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را برای دریافت گواهینامه این قشر ندارد.

موسوی خاطرنشان کرد: طبق قانون، رانندگی برای ناشنوایان منعی ندارد و با نصب تابلویی بر خودروی شخص ناشنوا، او نیز به راحتی می‌تواند مانند سایر مردم رانندگی کند.

وی با اشاره به برخی از خواسته‌های ناشنوایان این کانون، خواستار برگزاری کلاس‌های مهارت‌های زندگی از سوی بهزیستی و تلاش برای آموزش کمک‌مدرسان و مترجمان شد.

موسوی همچنین عنوان کرد: معافیت از عوارض نوسازی خانه‌های ناشنوایان، کارت بازدید از مکان‌های گردشگری استان یزد و سایر استان‌ها، تلاش بهزیستی در راستای فراهم آوردن شرایط اشتغال و ... از خواسته‌های ناشنوایان استان یزد است.

انتهای پیام/2464/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول