اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه

پژوهش همراه با رفاه اجتماعی یک ثروت است

معاون پژوهشی پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه گفت: پژوهش‌های که رفاه اجتماعی را با خود داشته باشد به یک ثروت تبدیل می‌شود.

پژوهش همراه با رفاه اجتماعی یک ثروت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نادر رهنما عصر پنج شنبه در دومین نشست تخصصی مدیران صنایع، سازمان‌های دولتی و تجاری که در پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته تاکید دانشگاه‌ها بیشتر بر مبنای آموزش بود نه پژوهش، اما از پنج سال گذشته وزارت علوم بر پژوهش تاکید بیشتری داشته و آن را وارد سیستم آموزش کرده است.

وی با بیان اینکه امروزه پژوهش در تمام جنبه‌های زندگی انسانی رسوخ کرده است، افزود: به عنوان مثال ورزشکاران در دنیا با پژوهش موفق‌تر هستند و چنانچه در یک کار تحقیقاتی اثرات مثبت و منفی گزارش شود، بازار رقابتی موفق‌تری پیدا می‌کند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص پژوه اضافه کرد: متاسفانه پژوهش آنگونه که باید در کشور ما جا نیافتاده در صورتی که در تمام دنیا پژوهش حرف اول را می‌زند.

وی با اشاره به اینکه با مقوله‌ای به نام ناهنجاری‌ها و اختلافات ناشی از کار در دنیا مواجه هستیم، تصریح کرد: این امر توسط سازمان بهداشت جهانی یک معضل به شمار می‌رود و زمانی که در جستجو آمار این ناهنجاری بر کارگران و کارمندان سازمان‌ها بودیم، متاسفانه تحقیقی به دست نیامد.

رهنما افزود: پژوهشگاه شاخص پژوه پتانسیل خوبی در این زمینه دارد و با پژوهش در حوزه مدیریت سلامت و رصدخانه علم و فناوری بسیاری از این پژوهش‌ها را به انجام برساند.

وی با بیان اینکه پژوهش بدون پول و سرمایه امکان ندارد، بیان کرد: پژوهش‌هایی که منجر به رفاه اجتماعی شود، تبدیل به یک ثروت می‌شود.

انتهای پیام/63007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول