اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معرفی برترین‌های جشنواره تئاتر اصفهان

«خیال بی‌ خیال» جوایز جشنواره را درو کرد

برترین‌های بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی شدند.

«خیال بی‌ خیال» جوایز جشنواره را درو کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان امشب با قرائت بیانیه‌ هیئت داوران و معرفی برگزیدگان در تالار فرشچیان به کار خود پایان داد.

در این مراسم ناصح کامکاری به نمایندگی از هیئت داوران بیانیه این هیئت را قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: هنرمندان و پیشکسوتان عرصه تئاتر کوشید‌ه‌اند بر تزکیه و پالایش روح مخاطب تأکید داشته باشند و حس مسئولیت را ترویج دهند. اصفهان مهد هنر است و سابقه‌ای دیرینه در تئاتر دارد و باور همگان بر این است که استان اصفهان که برخوردار از هنرمندان فراوان در زمینه تئاتر است همیشه چهره شاخصی در این هنر داشته و خواهد داشت. تئاتر اصفهان می‌تواند همچنان شگفتی‌ساز باشد.

در ادامه این مراسم سیدوحید فخر موسوی به روی صحنه آمد و آرای هیئت داوران را قرائت و برگزیدگان را معرفی کرد.

بر این اساس در بخش بروشور هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از ملیحه صمدی طراح بروشور نمایش محاق تقدیر کرد. همچنین در قسمت گریم از شکوفه توانگر به خاطر گریم نمایش «مردگان مشغول کارند» تجلیل شد و در بخش بهترین طراحی لباس نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی به نیلوفر نیاز برای «مردگان مشغول کارند» اهدا شد.

 

همچنین در بخش موسیقی هیئت داوران از بابک رحیمی آهنگساز نمایش «قصه بگو یا بمیر» تقدیر کرد و جایزه برگزیده این بخش به الناز حبیبیان آهنگساز نمایش «ایستگاه صفر» رسید.

در قسمت طراحی صحنه جایزه سوم مشترک به مهرنوش مردی‌ها برای نمایش «ایستگاه صفر» و هاجر پورسینا برای نمایش «جلد کهنه شناسنامه‌ام درد می‌کند» و رتبه دوم به پویان عطایی برای نمایش «سندبادنامه به روایت شبانه‌های شهرزاد» رسید و رتبه اول به امید نیاز برای نمایش «مردگان مشغول کارند» تعلق گرفت.

در قسمت بازیگری، هیئت داوران از گروه بازیگران نمایش «ایستگاه صفر» تقدیر کرد. همچنین هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از آذردخت عزیزی بازیگر نمایش «مردگان مشغول کارند» و رزیتا چرمندی بازیگر نمایش «ستاره سال سی‌‌ام» تقدیر کرد. در این قسمت رتبه سوم به الهام رضایی برای بازی در نمایش «محاق» رسید، رتبه دوم به مائده وحید برای نمایش «قصه بگو یا بمیر» تعلق گرفت و معصومه ماندنی نیز برای بازی در نمایش «خیال بی ‌خیال» عنوان بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

در قسمت بهترین بازیگر مرد، هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از رسول هنرمند برای در نمایش «قصه بگو یا بمیر» و علی قیومی برای نمایش «جلد کهنه شناسنامه‌ام درد می‌کند» تقدیر کرد. مقام سوم این بخش به سعید یاردوستی برای نمایش «مردگان مشغول کارند» و رتبه دوم به بهزاد محسنی برای نمایش «ستاره سال سی‌ام» تعلق گرفت و امین زارع برای بازی در نمایش «خیال بی ‌خیال» عنوان بهترین بازیگر مرد را به دست آورد.

در بخش بهترین کارگردانی هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از پیمان کریمی کارگردان نمایش «ایستگاه صفر» تجلیل کرد. در این قسمت رتبه سوم به احسان جانمی برای نمایش «قصه بگو یا بمیر» و رتبه دوم به امید نیاز برای نمایش «مردگان مشغول کارند» رسید و احسان فاضلی عنوان بهترین کارگردان را برای نمایش «خیال بی ‌خیال» کسب کرد.

در قسمت نمایش‌نامه‌نویسی محمدرضا آریان‌فر به خاطر نمایش‌نامه‌ «ستاره سال سی‌ام» موفق به کسب مقام سوم شد و کامران شهلایی نویسنده نمایشنامه «قصه بگو یا بمیر» مقام دوم را کسب کرد. جایزه رتبه اول این بخش نیز به فاطمه مکاری به خاطر نمایشنامه «خیال بی ‌خیال» رسید.

در پایان در قسمت کار برگزیده هیئت داوران پس از بررسی 10 نمایش شرکت‌کننده در این جشنواره به اتفاق آرا نمایش «خیال بی‌ خیال» را برای شرکت در جشنواره تئاتر منطقه‌ای معرفی کردند.

همچنین نمایش «قصه بگو یا بمیر» با رفع پاره‌ای از اشکالات برای حضور در جشنواره منطقه‌ای معرفی شد.

انتهای پیام/63015/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول