اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان «راز دژ کلات»:

از میزبانی همدان در جشنواره بیستم خوشحالم

کارگردان «راز دژ کلات» گفت: همدان از شهرهای باستانی ایران است و از میزبانی این شهر در بیستمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خوشحال هستم.

از میزبانی همدان در جشنواره بیستم خوشحالم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به نقل از ستاد خبری بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، رکسانا عبقری درباره «راز دژ کلات» اظهار کرد: این نمایش توسط آتسا شاملو نگاشته شده و بر اساس یکی از داستان‌های اساطیری شاهنامه تولید شده است.

وی تصریح کرد: «راز دژ کلات» نمایشی است که برای گروه سنی نوجوان تولید شده و  داستان اساطیری را به زبانی ساده و هنرمندانه بیان می‌کند.

کارگردان «راز دژ کلات» با بیان اینکه یکی از رسالت‌های هنرمندان معرفی فرهنگ ایرانی است، افزود: این نمایش به دنبال شناساندن فرهنگ اصیل ایرانی به نسل‌های گذشته است.

وی با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر به تئاتر نوجوان کمتر پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: فعالان عرصه تئاتر باید با استفاده از آثار ایرانی اساطیر و آئین‎های سنتی را به کودک و نوجوانان معرفی کنند، آئین‌هایی که ریشه در تمدن ایران اسلامی دارد.

انتهای پیام/89003/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول