اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دور بیست و پنجم صورت گرفت

آغاز جشنواره تئاتر استانی هرمزگان با اجرای نمایش «زن»

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان با اجرای نمایش «زن» از بندرعباس کار خود را آغاز کرد.

آغاز جشنواره تئاتر استانی هرمزگان با اجرای نمایش «زن»

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نمایش زن به کارگردانی مجید بشکال از بندرعباس به عنوان نخستین نمایش بیست و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان امشب در فرهنگسرای طوبی بندرعباس به روی صحنه رفت. این نمایش براساس نمایشنامه «عروسی خون» نوشته لورکا، طراحی و نوشته شده است.

نمایش زن اتفاقات پس از شب عروسی و کشته شدن داماد را روایت می‌کند که عروس مورد اتهام قرار می‌گیرد و براین اساس درگیری‌هایی برای وی ایجاد می‌شود.

نویسندگی و کارگردانی نمایش زن بر عهده مجید بشکال است و بازیگران آن نیز فتحیه بقایی و مجید بشکال هستند.

عوامل نمایش زن که کاری از گروه تئاتر کارگاه است شامل مجید بشکال طراح صحنه، مسعود میرزایی طراح نور، سمیه دهقانی طراح لباس، مجید جمشیدی موسیقی، رحیمه ایرانمنش گریم، صدیقه بشکال بروشور و پوستر، راضیه ذاکری دستیار کارگردان، راحیل احمدی مدیر صحنه، الهه قنبرنژاد منشی صحنه و مجتبی جمشیدی ویولن می‌شود.

* کیفیت آثار جشنواره تئاتر هرمزگان باید افزایش یابد

کارگردان نمایش زن در همین راستا در حاشیه اجرای این نمایش، گفت: کیفیت آثار جشنواره تئاتر هرمزگان باید افزایش بیشتری پیدا کند.

مجید بشکال عنوان کرد: من با شروع هر نمایش تازه‌ای دوست دارم کاری از منظری متفاوت ارائه دهم تا دچار تکرار نشوم و نمایش زن نیز به این لحاظ دارای تفاوت‌هایی نسبت به کارهای گذشته من است.

وی ادامه داد: بنده نوع اجرایی را که برای نمایش زن در نظر داشتم اجرا در سالن پلاتو و فضاسازی برای نزدیکی بیشتر به مخاطب و نوعی برقراری ارتباط از نزدیک با مخاطبان در هنگام اجرای نمایش بود که در سالن فرهنگسرای طوبی فضا برای چنین اجرایی وجود نداشت.

کارگردان نمایش زن در خصوص روند جشنواره تئاتر هرمزگان، عنوان کرد: در دوره‌های اخیر شاهد اجرای کارهای متفاوتی به لحاظ کیفیت در جشنواره تئاتر هرمزگان بوده‌ایم اما در مجموع باید بگویم که کیفیت نمایش‌های جشنواره آن گونه که باید افزایش نیافته و امیدوارم در این دوره شاهد اجرای نمایش‌های بهتری باشیم.

بشکال اذعان داشت: بنده طی 10 سال اخیر با حدود هفت نمایش در جشنواره تئاتر هرمزگان حضور یافته‌ام و امیدوارم در این دوره گروه ما عناوین خوبی در جشنواره کسب کند.

وی یادآور شد: برای اجرای عمومی نمایش زن در آبان ماه امسال برنامه‌ریزی شده است.

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان از 10 آغاز شده و تا 13 مهرماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول