اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان:

برنامه مدونی در گردشگری روستایی وجود ندارد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری گلستان از فقدان برنامه مدون در حوزه گردشگری روستایی انتقاد کرد و گفت: تاکنون برنامه مدونی در گردشگری روستایی وجود نداشته است.

برنامه مدونی در گردشگری روستایی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن نوروزی امشب در سمینار روستاهای هدف گردشگری و توسعه پایدار در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: گلستان قابلیت‎های گردشگری بسیاری دارد که این مهم در مقایسه با استان‎های همجوار ظهور و بروز بیشتری پیدا می‎کند.

وی منابع عظیم جنگل، دریا، دشت و جلگه را بین سه استان گلستان، مازندران و گیلان مشرک خواند و تصریح کرد: گلستان در کنار این همه موهبت خدادادی از منابع کویری نیز برخوردار است که گیلان و مازندران از آن بی‎بهره هستند، هیچ استانی در کشور وجود ندارد که تجمیع این منابع عظیم را در خود جای داده باشد.

نقاط بکر گردشگری روستایی شناسایی شوند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری گلستان افزود: گلستان تنوع بسیار زیادی در اقلیم دارد که همین امر سبب می‎شود تا قابلیت‎های زیادی را در گردشگری داشته باشد، گلستان در زمینه دامپروری و کشاورزی از رتبه‎های تک رقمی برخوردار است که از طرفی بار سنگین مسئولیت را بر دوش روستائیان گذاشته است.

نوروزی با اشاره به ظرفیت‎های گردشگری در گلستان، اظهار داشت: اگر می‎خواهیم ماندگاری و توسعه را در حوزه گردشگری استان افزایش دهیم باید به بخش گردشگری روستایی ورود کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید نقاطی که حالت بکر در حوزه گردشگری روستایی دارند را جستجو کنیم و در این راستا برنامه مدونی برنامه‎ریزی شود.

زعفران روستای وامنان یک ظرفیت اقتصادی است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری گلستان تاکید کرد: معرفی ظرفیت‎های روستاها یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آنها پرداخته شود.

نوروزی از برگزاری 60 برنامه مرتبط با محوریت گردشگری روستایی در سطح روستای گلستان در سال گذشته خبر داد و گفت: این برنامه‎ها بازتاب ملی خوبی داشتند که باید این اقدامات تداوم پیدا کند.

وی از زعفران روستای وامنان به عنوان یک ظرفیت اقتصادی یاد کرد و اظهار داشت: با تولید زعفران می‎توان گام‎های بزرگی در توسعه گردشگری برداشت.

انتهای پیام/83001/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول