اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی:

مقصود آمریکا از گفت‌وگو تحمیل نظرات است نه رسیدن به موضع منطقی

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به پیشینه آمریکایی‌ها پرواضح است که آنها به دنبال رسیدن به یک موضع منطقی مناسب نیستند و منظورشان از گفت‌وگو، تحمیل نظرات است.

مقصود آمریکا از گفت‌وگو تحمیل نظرات است نه رسیدن به موضع منطقی

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان رضوی پیرامون مذاکره با آمریکا آمده است: سال‌ها از تقابل فزاینده بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا می‌گذرد و مذاکره دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است؛ موضوعی که به کرات از سمت مسئولین آمریکایی بیان شده است. البته با نگاهی به پیشینه ارتباط دو کشور، تحلیل موضوع ابعاد روشن تری بدست می‌آید.

این بیانیه می‌افزاید: پس از 34 سال تابوی مذاکره بدون هیچ دستاوردی شکسته شد و حتی در اعتراف به تماس گرفتن هم هیچ حسن‌نیتی از طرف آمریکایی‌ها دیده نشد و با نگاه به تاریخ، یکی از کشورهایی که بعد از کودتای 28 مرداد 1332 به بعد به غارت و چپاول منابع مادی و سرمایه‌های خدادادی ایران و همدستی در کشتارها و جنایتهای سفاکانه حکومت خونریز شاه نقش موثری را ایفا می‌کرد، آمریکا بود.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و قبل از اشغال سفارت، آمریکا با بکارگیری انواع توطئه‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی، درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی برآمدند.

اقداماتی چون نقشه تجزیه ایران و حمایت از گروههای تجزیه‌طلب، کودتاهای مختلف و جنگ تحمیلی به منظور سرنگونی نظام، تحریم‌های اقتصادی و نظامی علیه ایران و جلوگیری از دسترسی ایران به تسلیحات مدرن خصوصا استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و براندازی نظام در فتنه اسرائیلی- آمریکایی 1388 را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داد.

این بیانیه می‌افزاید: با توجه به پیشینه آمریکایی‌ها در رفتارهایشان نمی‌توان به آنها اطمینان کرد. پرواضح است که آنها به دنبال رسیدن بر یک موضع منطقی مناسب نیستند و منظورشان از گفت‌وگو،  تحمیل نظرات خودشان است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: موج بیداری اسلامی و الگوی حکومت مردم سالاری دینی مبتنی بر ولایت فقیه جایگاه مناسبی در کشورهای مسلمان بدست آورده و تبدیل به هژمون مسلط شده است. لذا موضوع مذاکره و سازش با آمریکا باعث سرخوردگی مسلمانان جهان می‌شود.

بر همین اساس، مقام معظم رهبری فرموده‌اند: « نهایت ساده‎‌لوحی است که کسانی فکر کنند می‌شود با حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی با آمریکا کنار آمد و از او امتیاز گرفت. مگر بر خلاف تمام شواهد بین‌المللی و اصول سیاست جهانی ادعا کنند که آمریکا از ماهیت استکباری خود دست برمی‌دارد! ».

در ادامه بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد، چنانچه آمریکا به رفع تحریمها بپردازد و حق هسته‌ای صلح‌آمیز ملت ایران را به رسمیت بشناسد؛ باز هم خوی استکباری این کشور با تمام وجود، کمر همت برای نابودی انقلاب اسلامی بسته است و این می‌تواند زنگ خطری برای دولتمردان اعتدال باشد، که تدبیر هوشمندانه‌تری برای این موضوع اتخاذ نمایند.

لذا همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: «بنده معتقدم آنهایی که اعتقاد دارند ما باید با رأس استکبار یعنی آمریکا مذاکره کنیم، یا دچار ساده لوحی هستند یا مرعوبند».

ما دانشجویان دانشجویان بسیجی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی خطاب به دولت اعتدال می‌گوییم فصل‌الخطاب دانشجویان بسیجی فرمایشات مقام معظم رهبری است و نرمش ما آرامش قبل از طوفان است و منتظر رهنمودها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این خصوص می باشیم.

ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام  و اقتداء مسلمانان جهان به این نظام، باعث شده تا آمریکا درصدد شکستن اقتدار معنوی این نظام باشد.

لذا اعتماد و ارتباط با آمریکا یعنی نشاندن غبار ناکامی و تسلیم بر چهره نستوه مبارزان؛ نتیجه‌ای که آمریکا چند دهه به دنبال آن است. و طبق فرموده امام خامنه‌ای آن روزی که رابطه آمریکا برای ما مفید باشد، اول کسی که بگوید رابطه را ایجاد کنند، خود بنده هستم."

انتهای پیام/2202/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول