اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد:

شناخت پتانسیل‌های تئاتری تمرکز زدایی را در هنرنمایشی محقق می‌کند

معاون امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شناخت پتانسیل‌های تئاتری در استان‌ها و برنامه‌ریزی درست برای بهره‌مندی از آن، تمرکز زدایی را در هنر نمایشی محقق می‌کند.

شناخت پتانسیل‌های تئاتری تمرکز زدایی را در هنرنمایشی محقق می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری هشتمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی، وحید لک با اشاره به اینکه هنرمندان یک خانواده‌اند و به شکل‌های مختلف همیشه در کنار هم هستند، اظهار کرد: خانواده تئاتر، خانواده با شاخصه‌ای اهل فکر، اندیشه و تخصص در هنرهای نمایشی است که در جشنواره در کنار هم قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: جشنواره‌ها بستر تعامل این اندیشه را جمع‌بندی و حرکت‌های جدید را رقم می‌زنند.

لک یادآور شد: هنگام داوری نماینده هر استان در استانی دیگر برای نقد آثار در جشنواره‌ها قرار خواهد داشت که استان‌ها از این فرصت به دست آمده می‌بایست به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی در خصوص تمرکز زدایی در عرصه تئاتر نیز افزود: نگاه همسطح به تئاتر استان‌ها از سوی مرکز و در واقع تمرکز زدایی زمانی محقق می‌شود و شاهد تئاتری پویا و ثمربخش خواهیم بود که استان‌ها از پتانسیل‌های خود آگاه و از آن با برنامه‌ریزی دقیق استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه گروه‌های نمایش با تولید اثر فاخر و نمایش آن به فرهنگ‌سازی این هنر در جامعه کمک شایانی می‌کنند، گفت: برگزاری کارگاه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای ارتقاء تولیدات هنری هنرمندان، حمایت از گروه‌ها با هسته مرکزی و حمایت از آثار بومی از جمله برنامه‌های مرکز هنرهای نمایشی است.

انتهای پیام/63002/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول