اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیردار وزارت بهداشت:

پیشگیری از بیماری سرطان با حرکت به سمت پیشگیری میسر است

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیردار وزارت بهداشت گفت: پیشگیری از بیماری سرطان با حرکت به سمت پیشگیری میسر است.

پیشگیری از بیماری سرطان با حرکت به سمت پیشگیری میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، کوروش اعتماد بعد از ظهر امروز در جلسه کارشناسی افزایش تعداد موارد سرطان در استان مرکزی اظهار داشت: براساس گزارش‌های دریافت شده شایع‌ترین سرطان در سطح کشور در بین کودکان سرطان خون است.

وی ادامه داد: با توجه به تأثیر محیط کار در بروز برخی بیماری‌ها باید از طریق طب کار افراد شاغل را نسبت به سلامت و مسائل ایمنی طبی آگاه کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیردار وزارت بهداشت با بیان اینکه نباید با برخی واقعیت‌ها برخورد سیاسی صورت گیرد، تصریح کرد: مسئولان باید بپذیرند، حقایقی در جامعه وجود دارد که باید براساس قوانین مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد.

اعتماد با اشاره به اجرای قوانین و ضوابط مشخص در مورد فست‌فودها، بیان کرد: در مورد فست‌فودها باید نظارت بیشتر صورت گیرد، چراکه شکایاتی در این خصوص مطرح است و باید اینگونه غذاها همراه با استانداردها و ضوابط بهداشتی ارائه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: در سال 1384 به ازای 100هزار نفر مرد، 108 نفر مبتلا به سرطان بودند که در سال 1388 این تعداد به 132 مورد افزایش یافته است.

بابک عشرتی افزود: همچنین در همین سال به ازای 100 هزار زن 96 نفر مبتلا به سرطان گزارش شده بود که این آمار در سال 1388 به 126 نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: عمده‌ترین سرطان شایع استان در بین مردان سرطان دستگاه گوارش و سپس سرطان پوست، پروستات و مثانه گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سرطان شایع در بین زنان را سرطان سینه عنوان کرد و ادامه داد: دیگر سرطان‌های شایع در بین زنان سرطان روده بزرگ و پوست گزارش شده است.

عشرتی با اشاره به اثرات آلودگی آب اراک در بروز برخی بیماری‌ها عنوان کرد: در گذشته به دلیل عدم وجود سیستم فاضلاب شهری و ورود آلودگی به سفره‌های زیرزمینی با مشکلات زیادی مواجه بودیم که این مسئله با مدیریت صحیح و کنترل منابع آب آلوده و احداث سد کمال صالح برطرف شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به عوامل گوناگون در ابتلای افراد به سرطان یک سوم انواع سرطان قابل پیشگیری و یک سوم آن قابل درمان است که با ارایه راهکارهای مناسب و همچنین آموزش می‌توان به بهبود وضعیت ابتلا و درمان سرطان کمک کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل کمبود اعتبار و درخواست هزینه از طرف صدا و سیما و برخی رسانه‌های استان با کاهش شدید برنامه‌های مرتبط با اینگونه حوزه‌ها مواجه هستیم که امیدواریم شاهد افزایش برنامه‌های آموزشی در این زمینه با تخصیص اعتبارات مناسب باشیم. 

نماینده انجمن خیریه سرطان استان مرکزی نیز گفت: از 106 بیمار سرطانی در بیمارستان امیرکبیر اراک بیش از 80 نفر از آنها کودک هستند، همچنین ظرف یک ماه در یکی از روستاهای استان شش مورد بیماری سرطان ریه در زنان مشاهده شده که باید به افزایش برخی سرطان‌ها در استان توجه نشان داد.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول