اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی بابل خبر داد

احداث مجهزترین سرای سالمندان کشور در بابل

رئیس بهزیستی بابل گفت: مجهزترین سرای سالمندان کشور در بابل احداث می‌شود.

احداث مجهزترین سرای سالمندان کشور در بابل

محمد عموزاده در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: پروژه ساختمان اصلی محل نگهداری ویژه سالمندان در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع در دست اقدام بوده که با اتمام این پروژه یکی از مجهزترین سرای سالمندان کشور در بابل احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک مرکز شبانه‌روزی سالمندان ویژه بانوان در بابل فعال بوده که 40 نفر سالمند را به صورت شبانه‌روزی در پوشش دارد، تصریح کرد: به ازای هر نفر سالمند ماهانه مبلغ 255 هزار تومان به این مرکز یارانه پرداخت می‌کند.

رئیس بهزیستی بابل بیان داشت: خدمات پزشکی،توان‌بخشی، مشاوره به صورت روتین و پذیرایی صبحانه،ناهار و شام در دو وعده صبح و عصر به نحو احسن اعم خدمات ارائه شده در این مرکز است.

عموزاده خاطرنشان کرد: پروژه ساختمان اصلی محل نگهداری ویژه سالمندان در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع در دست اقدام بوده که با اتمام این پروژه یکی از مجهزترین سرای سالمندان کشور در بابل احداث می‌شود.

این مسئول پیشرفت فیزیکی این پروژه را 35 درصد دانست و اذعان داشت: برآورد هزینه اجرا فاز اول این پروژه بیش از 2 میلیارد تومان بوده که در حال حاضر بیش از 400 میلیون تومان هزینه شده است.

عموزاده تصریح کرد: تاکنون مبلغ بیش از 70 میلیون تومان از طریق اعتبارات دولتی پرداخت شده و بقیه از سوی کمک‌های مردمی و خیران صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین محل درمان و محل تفریح سالمندان نیز در مکان دیگری توسط همین موسسه در دست بررسی و اقدام است.

رئیس بهزیستی بابل اظهار داشت: مرکز همراه سلامت دومین مرکز سالمندان بابل بوده که به صورت روزانه در دو مرحله ارائه خدمات می‌کند، مرحله اول ضمن پذیرش در مرکز روزانه، خدمات رفاهی،پزشکی،توانبخشی و مشاوره روحی و روانی به سالمندان ارائه می‌دهد که برای سرویس روزانه بابت هر نفر 125 هزار تومان تومان یارانه پرداخت می‌کند.

عموزاده خاطر نشان کرد: در خدمات مرحله دوم که ویزیت در منزل سالمندان است ضمن ارائه تمامی خدمات مرکز، بابت هر نفر ماهانه 83 هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

وی اذعان داشت: به مناسبت گرامیداشت روز سالمند با همکاری این دو مرکز طی روزهای جاری ضمن بازدید از منزل سالمند و درد و دل با آنها مشکلات آنها از نزدیک بررسی و در صورت نیاز به ارائه خدمات اقدام شده است.

عموزاده گفت: همچنین عصر امروز مراسمی با عنوان مهمانی بزرگان شهر در هتل مرجان بابل به همت مسئول فنی مرکز حمایتی سالمندان باب‌الحوائج با محوریت اداره بهزیستی شهرستان  برای دیدار با سالمندان شهرستان و با حضور مهمانان ویژه و هنرمندان کشور برگزار می‌شود.

وی ارج نهادن به مقام سالمندان و گرامی داشتن آنها را هدف از برگزاری این جشن دانست و اظهار داشت: در این مراسم ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های یک دهه موسسه فوق، اجرا موسیقی محلی و برنامه متنوعی ارائه می‌شود که هدف ارج نهادن به مقام سالمندان و گرامیداشت و عزیز نگه داشتن آنها است.

انتهای پیام/86009/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول