اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرضا:

15 هزار نفر از جمعیت شهرضا را سالمندان تشکیل می‌دهند

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 هزار نفر از جمعیت شهرضا را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: براساس ارزیابی‌های انجام گرفته این آمار تا سه دهه آینده به رقم 60 هزار نفر می‌رسد.

15 هزار نفر از جمعیت شهرضا را سالمندان تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید محمدباقر محمدی سه‌شنبه‌شب در همایش گرامیداشت مقام سالمندان در شهرضا اظهار داشت: توجه به جایگاه فاخر پیشکسوتان حوزه‌های مختلف اجتماعی از مهم‌ترین راهکارهای دستیابی به اهداف زیرساختی است و مسئولان امر باید با تدبیر و درایت در این حوزه سیاست‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: در قرون گذشته به دلیل کمبود محسوس امکانات بهداشتی و درمانی و ناآگاهی بخش قابل توجهی از اقشار جامعه در خصوص مسائل فرهنگی، میانگین طول عمر افراد کمتر از سنین کهنسالی بود، اما از ابتدای قرن حاضر با اعمال سیاست‌های لازم زمینه افزایش امید به زندگی در سطح جوامع مختلف به شکل شایسته مهیا شده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه ایجاد نشاط و شادابی در قشر سالمند جامعه از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، بیان داشت: ایجاد فضاهای مناسب و مبتنی بر نیازهای مهم و اساسی سالمندان در نقاط مختلف شهر باید در دستورکار مسئولان قرار بگیرد تا از ایجاد آسیب‌های جسمی و روانی ناشی از کهولت سن در این قشر جامعه جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بهره‌گیری اصولی و هدفمند از تجارب پیشکسوتان و سالمندان به عنوان یک راهبرد اساسی در جهت توسعه زیرساختی کشور مطرح است، تصریح کرد: همگان باید بدانند و آگاه باشند که رشد و تعالی کشور در عرصه‌های مختلف با هم اندیشی و تعامل با افراد با تجربه و پیشکسوت میسر می‌شود و نباید از این فرصت طلایی برای تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی غافل باشیم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهمیت توجه به جایگاه سالمندان در جامعه از دیدگاه فرهنگ ایرانی و اسلامی گفت: در وضعیتی که برخی کشورهای غربی نسبت به لزوم تکریم این قشر جامعه کم توجهی می‌کنند باید با تامین نیازهای اساسی سالمندان در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی زمینه دست‌یابی به زندگی سالم را برای این قشر جامعه ایجاد کنیم.

در ادامه این مراسم، رئیس اداره بهزیستی شهرضا با اشاره به اینکه رشد هرم جمعیتی کشور به سمت میان سالی در حرکت است، افزود: باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب زمینه لازم را برای بهره مندی اقشار سالمند جامعه از امکانات مختلف اجتماعی مهیا کنیم.

محمدعلی صادقی ادامه داد: مجموعه مسئولان شهرستان شهرضا از یک دهه گذشته تاکنون با تدوین برنامه‌های مناسب نسبت به مناسب سازی امکانات و خدمات شهری برای استفاده سالمندان اقدام کرده‌اند، اما بدون شک تا دست‌یابی به نقطه ایده‌آل فاصله قابل توجهی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 هزار نفر از جمعیت شهرضا را سالمندان تشکیل می‌دهند، بیان داشت: براساس ارزیابی‌های انجام گرفته این آمار تا  سه دهه آینده به رقم 60 هزار نفر می‌رسد که باید از هم اکنون نسبت به بهبود زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در این حوزه اقدام کنیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا احداث خانه مهر و رضوان را از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته در راستای مراقبت و نگهداری سالمندان در شهرضا ذکر کرد و اذعان داشت: این دو طرح با مشارکت خیران والامقام اجرایی شده است و انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد اتمام کامل این دو مجموعه باشیم.

وی بهره مندی سالمندان شهرستان از بیمه سلامت را از مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی مسئولان شهرضا برشمرد و افزود: براساس قرارداد تنظیم شده با بیمه سلامت مقرر شده است تمامی سالمندان فاقد بیمه خدمات درمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن از این خدمت بهره مند شوند.

به گزارش فارس، در وضعیتی که برگزاری همایش تکریم سالمندان به عنوان یک فرصت طلایی برای هم‌اندیشی و بیان مشکلات و نارسایی‌های کنونی شهرضا در حوزه قشر سالمند مطرح است، اما بخش قابل توجهی از زمان این مراسم به بیان مطالب بیهوده از سوی مجری برنامه سپری شد و از سوی دیگر با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور مبنی بر پرهیز از توهین و تمسخر نسبت به فرهنگ‌های مختلف جامعه به دفعات شاهد کم توجهی به این موضوع مهم بودیم و متاسفانه بارها لهجه شیرین و فرهنگ اصیل دیار نصف جهان و گویش مردم شهرضا توسط مجری اصفهانی این برنامه برای ایجاد شادابی در بین حضار به استهزا گرفته شد و البته تقدیر و قدردانی مثال زدنی برخی مسئولان از این مجری به پاس پذیرش اجرای برنامه در شهرضا از دیگر نکات قابل تاملی بود که انتظار می‌رود در آینده با اتخاذ تدابیر هوشمندانه شاهد تکرار آن نباشیم.

انتهای پیام/63011/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول