اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته سالمند صورت گرفت

عیادت مسئولان تویسرکان از سالمندان در بیمارستان ولی‌عصر(عج)

به مناسبت هفته سالمند فرماندار تویسرکان با همراهی جمعی از مسئولان از بیماران سالمند بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) این شهرستان عیادت کرد.

عیادت مسئولان تویسرکان از سالمندان در بیمارستان ولی‌عصر(عج)

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، صبح امروز حسین‌علی شرکائی، فرماندار تویسرکان همراه رئیس بهداشت و درمان، رئیس بهزیستی و جمعی از مسئولان این شهرستان به مناسبت هفته سالمندان از بیماران سالمند بیمارستان حضرت ولی‌عصر تویسرکان عیادت کرد.

بزرگداشت روز سالمند مسئولان تویسرکان با آرزوی سلامتی از بیماران سالمند بستری در بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) در بخش‌های داخلی، جراحی، ccu عیادت کردند.

فرماندار تویسرکان در حاشیه این عیادت از سالمندان بیمار، با بیان اینکه سالمندان خیر و برکت خانواده‌های ایران اسلامی هستند، اظهار کرد: همه مردم به ویژه فرزندان وظیفه دارند ضمن مراقبت از سالخوردگان احترام آن‌ها را بگیرند چراکه سالمندان ثروتی ارزشمند برای جامعه هستند.

حسین‌علی شرکائی با بیان اینکه عیادت از بیماران تأثیر زیادی در سلامت و تقویت روحی و جسمی آن دارد، ابراز کرد: سالمندان بیش از هر چیزی در این دوره از زندگی به دلجویی و محبت نیاز دارند.

وی والدین پیر و سالخورده را نعمتی ارزشمند برای خانواده دانست و افزود: احترام به سالمندان در دین اسلام به دفعات زیاد تأکید شده و بی‌احترامی با آن‌ها گناه شمرده شده است.

فرماندار تویسرکان اظهار کرد: اهل بیت(ع) الگوی ما در تکریم سالمندان در خانواده و جامعه هستند و باید تلاش کنیم این امر در همه نسل‌ها نهادینه شود.

وی بهره‌مندی از تجربیات سالمندان را راهکار مسیر زندگی نسل جوان دانست و گفت: جوانان در هر مرحله از زندگی خود می‌توانند زیر چتر حمایتی و راهنمایی سالمندان، موفق باشند.

مسئول تغذیه بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان تویسرکان نیز سالمندان را گنجینه‌‌ای بی‌بدیل برای نسل جوان خواند و بیان کرد: انسان در دوره سالمندی نیاز به توجه و مراقبت ویژه دارد.

زهرا ربیعی سالمند را شهروند ارشد جامعه خواند و گفت: فعال بودن انسان در همه مراحل زندگی سلامت جسم و روان را به به ویژه در مرحله سالمندی به دنبال خواهد داشت.

وی در تشریح توصیه‌های سلامتی سالمندان، اظهار کرد: خواب کافی و راحت یکی از پایه‌های اصلی سلامت است که باید مورد توجه باشد.

کارشناس بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان تویسرکان، بی‌خوابی را شایع‌ترین اختلال خواب در دوره سالمندی عنوان کرد و افزود: بی‌خوابی منجر به اختلال اشتها، خستگی، کاهش توانایی در انجام کارها، وقوع سوانح رانندگی، سوانح خانگی،سقوط و اختلال در تمرکز و قضاوت می‌شود.

وی به توصیه‌هایی برای خواب راحت در دوره سالمندی اشاره کرد و گفت: سالمندان دچار بی‌خوابی روزانه به‌ طور منظم ورزش کنند و بهترین ورزش سالمندی پیاده‌روی است.

ربیعی تاکید کرد: اگر بعد از بیدار شدن شخص احساس نشاط و سرحالی دارد  این امر نشان دهنده خواب کافی است.

انتهای پیام/89010/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول