اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی دماوند خبر داد

نگهداری از 42 سالمند در مراکز توانبخشی خصوصی دماوند

معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند از نگهداری 42 سالمند در دو مرکز توانبخشی خصوصی شهرزاد و شیرین در این شهرستان خبر داد.

نگهداری از 42 سالمند در مراکز توانبخشی خصوصی دماوند

طاهره بهاری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: مرکز توانبخشی خصوصی شهرزاد گیلاوند 22 سالمند دارد که هفت نفر از آنها مجهول‏الهویه بوده و چون کسی را برای نگهداری ندارند، تمام شهریه‏شان توسط بهزیستی به مرکز پرداخت می‏شود.

معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند اضافه کرد: برای پنج نفر دیگر نیز یارانه شهریه نگهداری در نظر گرفته شده که در این صورت، بخشی از شهریه آنها توسط بهزیستی پرداخت شده و مابقی بر عهده خانواده است.

بهاری در خصوص مرکز توانبخشی شیرین در رودهن نیز اظهار کرد: در این مرکز تنها برای یک نفر یارانه شهریه تعلق می‏گیرد.

معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند با اشاره به وجود 9 هزار نفر سالمند در سطح شهرستان دماوند بیان کرد: در مرحله اول بهتر است که سالمندان در خانواده‏ها نگهداری شده و در کانون گرم خانواده حضور داشته باشند.

بهاری در عین حال در شرایطی که نگهداری از سالمند سخت می‏شود، پیشنهاد داد: در برخی موارد که نگهداری سخت و غیرممکن می‏شود، می‏توان به خدمات این مراکز شبانه‏روزی اندیشید.

وی آلزایمر، مشکلات جسمی و حرکتی، تکرر و عدم کنترل ادرار را جزو این شرایط برشمرد.

معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند سن پذیرش در این مراکز را 60 سالگی خواند و تصریح کرد: البته در مواردی که نیاز باشد، کمیته توانبخشی شامل پزشک، فیزیوتراپ و کارشناس توانبخشی تشخیص می‏دهند که فردی که زیر 60 سال دارد، می‏تواند و نیاز دارد که به این مراکز سپرده شود.

انتهای پیام/2568/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول