اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل صدمات ناشی از نزاع صورت گرفت

مراجعه بیش از 6 هزار نفر در همدان به مراکز پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: در چهار ماهه نخست امسال 6 هزار و 125 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان همدان مراجعه کردند.

مراجعه بیش از 6 هزار نفر در همدان به مراکز پزشکی قانونی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی همدان، علی‌احسان صالح اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال 6 هزار و 125 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان همدان مراجعه کردند.

وی گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5.6 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان کل مراجعین نزاع در چهار ماهه امسال را 4 هزار و 544 نفر مرد و یک‌هزار و 581 نفر زن بیان کرد.

وی اظهار داشت: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 4 هزار و 934 نفر از مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مرد و یک‌هزار و 615 نفر زن بودند.

صالح تصریح کرد: در تیر ماه سال جاری نیز آمار مراجعین نزاع با 2.3 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک‌هزار و 900 مورد رسیده است.

وی تصریح کرد: ظاهر خون‌آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ابراز داشت: معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی دارد.

وی با بیان اینکه چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است افزود: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

صالح یادآور شد: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدیدکننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنند.

وی ابراز داشت: سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان ‌کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

انتهای پیام/89017/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول