اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته گردشگری انجام شد

بهره‌بردای و کلنگ‌زنی 3 طرح گردشگری در قروه

در گرامیداشت هفته گردشگری، امروز یک طرح گردشگری بهره‌بردای و کلنگ احداث 2 طرح دیگر نیز آغاز شد.

بهره‌بردای و کلنگ‌زنی 3 طرح گردشگری در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، این طرح‌ها شامل فاز نخست اولین مجتمع تفریحی رفاهی بین راهی در محور قروه به همدان در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع بود که در همین فاز بخش‌های ماشین‌شویی، خدمات خودرویی و مرکز عرضه اغذیه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال احداث شده است و در فازهای بعدی نیز جایگاه عرضه سوخت، سفره‌خانه سنتی، تالار پذیرایی و پارک کودک با سرمایه‌گذاری 17 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

امروز همچنین کلنگ احداث یک باب هتل 2 ستاره در زمینی به مساحت 2 هزار و 148 مترمربع و زیربنای هزار و 996 مترمربع با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 17 میلیارد ریال نیز به زمین زده شد.

سفره‌خانه سنتی سومین طرحی بود که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد.

این سفره‌خانه در زمینی به مساحت 574 مترمربع با برآورد سرمایه 7 میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 38 نفر به صورت مستقیم و 45 نفر نیز به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری قروه در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر 2 باب هتل در این شهرستان پذیرای مسافران است و عملیات اجرایی و احداث 11 باب اماکن اقامتی، هتل و مجتمع‌های رفاهی نیز در دست انجام است.

خداداد مولودی افزود: از این تعداد 2 سفره‌خانه سنتی، 3 هتل، 3 مجتمع بین‌راهی، 2 مجتمع تفریحی و گردشگری و یک باغ رستوران است که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان قروه در مسیر توسعه صنعت گردشگری قرار گرفته است که استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های گردشگری موید این مطلب است.

مولودی افزود: شهرستان قروه ورودی استان کردستان است و هر مسافری که بخواهد از دیگر شهرستان‌های استان دیدن کند، باید از این شهرستان عبور کند.

وی گفت: این نکته ظرفیت مطلوبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان به مسافران است.

به گفته رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قروه، تاکنون 97 اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی شده که با توجه به بررسی‌های باستان شناسی به عمل آمده از این تعداد، 70 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/79009/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول