اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

به دنبال تعطیلی دولت واشنگتن

۷۰ درصد از کارمندان غیرنظامی آژانس‌های جاسوسی آمریکا اخراج می‌شوند

به دنبال بن بست بودجه میان قانونگذاران کنگره آمریکا، 70 درصد از کارمندان غیرنظامی آژانس‌های جاسوسی این کشور با اخراج موقتی روبرو شده‌اند.

۷۰ درصد از کارمندان غیرنظامی آژانس‌های جاسوسی آمریکا اخراج می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، به دنبال تعطیلی دولت واشنگتن، بیش از 70 درصد از کارمندان غیر نظامی که برای آژانس های جاسوسی آمریکا کار می کنند، کارمندان غیر ضروری لحاظ و با اخراج های موقتی روبرو شده اند.

بر اساس اعلام سه تن از مقامات آگاه آمریکایی، آژانس های جاسوسی که تحت تاثیر تعطیلی دولت واشنگتن قرار گرفته اند، عبارتند از؛ آژانس اطلاعات مرکزی، دفتر مدیر اطلاعات ملی و 15 آژانس جاسوسی دیگر.

«شاون ترنر» سخنگوی ارشد مدیر اطلاعات ملی آمریکا با ممانعت از پرداختن به جزئیات اخراج ها، صرفا اذعان کرده است که فعالیت های آژانس های جاسوسی آمریکا احتمالا در صورت ادامه تعطیلی دولت واشنگتن، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

ترنر در این باره گفته است: توانایی جامعه اطلاعاتی در شناسایی تهدیدها و تامین اطلاعات برای یک مجموعه گسترده از تصمیم گیری های امنیت ملی برای مدت زمانی، کاهش پیدا خواهد کرد.

سخنگوی مدیر اطلاعاتی آمریکا همچنین اعلام کرده است که کارمندانی که در آژانس های جاسوسی سر پست های خود باقی مانده اند، صرفا روی حیاتی ترین نیازهای امنیتی متمرکز خواهند شد.

* 12 هزار و 500 کارمند غیرنظامی سیا؛ قربانی تعطیلی دولت واشنگتن

مقامات آگاه اطلاعاتی اعلام کرده اند که انتظار می رود سازمان سیا حدود 12 هزار و 500 نفر از کارمندان غیر نظامی خود را موقتا اخراج کند؛ این در حالیست که تعداد مشخصی از کارمندان سایر آژانس های جاسوسی آمریکا که موقتا اخراج خواهند شد، مشخص نیست.

سازمان سیا و کاخ سفید از اظهارنظر در این باره خودداری کرده اند.

بر اساس این خبر، برخی از آژانس های بزرگ جاسوسی آمریکا که تحت کنترل وزارت دفاع این کشور یعنی پنتاگون قرار دارند، بیشتر پرسنل نظامی دارند تا کارگران و کارمندان غیر نظامی؛ از جمله این آژانس ها عبارتند از آژانس اطلاعات دفاعی و آژانس امنیت ملی که اخیرا استراق سمع الکترونیکی مخفیانه آن توسط «ادوارد اسنودن» مامور سابق سیا، برملا شده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که روز گذشته برابر با اول اکتبر که شروع سال مالی دولت واشنگتن است، دولت آمریکا بعد از 17 سال و به دنبال بن بست به وجود آمده میان «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و هم حزبی های دموکرات او با جمهوریخواهان بر سر اصلاحات مراقبت های پزشکی، موزه ها و پارک های مالی خود را تعطیل کرد و رسیدگی به مذاکرات تجاری و تحقیقات پزشکی را نیز به تاخیر انداخت.

به دنبال این تعطیلی، آژانس های فدرال نیز خدمات دهی خود را متوقف کردند و بیش از یک میلیون کارگر مجبور شدند به مرخصی های بدون حقوق بروند.

برخی مقامات می گویند که با اینکه آژانس های اطلاعاتی آمریکا نقشی حیاتی در جمع آوری اطلاعات از دولت های خارجی و بررسی تهدیدهای بالقوه ایفا می کنند، اما آنها نیز به صورت مشابه مانند سایر واحد های دولتی، تحت تاثیر قوانین بودجه قرار می گیرند و بر همین اساس، این آژانس ها باید به منظور پیروی از قانون، تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کنند.

گفته می شود که تاثیر دقیق تعطیلی دولت آمریکا بر عملیات های جاسوسی و اخراج ها، محرمانه باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول