اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هیگل: تعطیلی دولت اعتبار آمریکا نزد همپیمانانش را تضعیف می‌کند

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به رخدادهای مالی کشورش هشدار داد که تعطیلی دولت آمریکا اعتبار واشنگتن در کشورهای دیگر و همپیمانانش تضعیف می‌کند.

هیگل: تعطیلی دولت اعتبار آمریکا نزد همپیمانانش را تضعیف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه هشدار دارد که تعطیلی دولت آمریکا اعتبار این کشور در خارج از کشور را تضعیف می‌کند و منجر می‌شود تعهد این کشور برای تعهدات معاهدات را زیر سوال می‌برند.

وی که از کره جنوبی دیدار می‌کرد تا ۶۰ سالگی پیمان دفاعی دو جانبه را جشن بگیرد تأکید کرد که قانونگذاران پنتاگون در حال تحلیل یک قانون جدیدی هستند که به تصویب کنگره درآمده است تا مسئله بیکار شدن کارکنان غیرنظامی پنتاگون را بررسی کنند.

هیگل ادامه داد: اما در زمان حال، وقتی که ۸۰۰ هزار نفر از کارمندان غیرنظامی روز سه‌شنبه به سر کار خود بروند، تقریباً نیمی از آنها خواهند فهمید که مستثنی از تعطیلی دولت نیستند و باید به خانه‌هایشان بازگردند.

پنتاگون و دیگر سازمان‌های دولتی آمریکا از امروز مجبور شده‌اند طرح‌های تعطیلی دولت فدرال را اجرا کنند زیرا کنگره نتوانسته برای تأمین بودجه دولت در سال جدید مالی که از اول اکتبر (۹ مهرماه) آغاز می‌شود به توافقات لازم دست یابد.

طبق یک اقدام دقیقه نودی که توسط کنگره به تصویب درآمد و به امضای اوباما رسید، ۱.۴ میلیون تن از کارکنان نظامی پنتاگون همچنان علیرغم تعطیلی دولت، بر سرکار خود می‌مانند و حقوق خود را به موقع دریافت می‌کنند.

هیگل تصریح کرد: قانون جدید همچنین تضمین می‌کند که غیرنظامیانی که ادامه فعالیت آنها علیرغم تعطیلی دولت فدرال ضروری است نیز حقوق خود را دریافت می‌کنند اما آنهایی که مستقیماً در حفظ جان و اموال مردم آمریکا دخیل نیستند مجبورند به مرخصی اجباری بروند.

وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد: قانونگذاران ما هم‌اکنون در حال بررسی قانون جدیدی هستند که رئیس‌جمهور به امضا درآورده است تا بررسی کنند که آیا وضعیت معافیت از تعطیلی دولت را می‌توانند در پنتاگون افزایش دهند یا خیر.

هیگل تصریح کرد که اولویت پنتاگون این است که بتواند کارمند بیشتری از این وزارتخانه از محدودیت‌هایی که تعطیلی دولت فدرال به آنها تحمیل می‌کند، معاف شوند.

بر اساس این گزارش، تعطیلی دولت فدرال تأثیرات مستقیمی بر کارکنانی دارد که در سفر یک هفته‌ای رئیس پنتاگون به کره جنوبی و ژاپن او را همراهی کرده‌اند.

هیگل گفت که جشن‌ها در کره جنوبی را روز دوشنبه نیمه کاره گذاشت تا درباره تعطیلی دولت از طریق تلفن با «اشتون کارتر» معاون وزیر دفاع آمریکا و «رابرت هیل» ممیز پنتاگون از طریق تلفن گفت‌وگو کند.

وی گفت که آنها دور جدیدی از گفت‌وگوها را روز سه‌شنبه با اجرایی شدن تعطیلی دولت فدرال آغاز خواهند کرد و تصریح کرد: ما مجبور می‌شویم حدود ۴۰۰ هزار نفر از کارکنان غیرنظامی وزارت دفاع را ظرف چند ساعت به مرخصی اجباری بفرستیم.

وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد زمانیکه به سئول آمده از همتایان خود درباره تعطیلی دولت مورد سوال قرار گرفته است و گفت: این تعطیلی دولت بر روابط ما در سراسر دنیا تأثیر می‌گذارد و به این سوال ختم می‌شود: آیا شما به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای ایفای تعهدات خود نسبت به همپیمانانتان به دولت آمریکا وابسته هستید؟

وی افزود: در اینجا، این جمهوری و دموکراسی بزرگ، آمریکا، دولت خود را تعطیل کرد. پنتاگون گرچه تا حدودی از آن تعطیلی معاف شده است، اما ارتش بودجه ندارد. ما هنوز نیز تحت ابرهای تیره تردید به سر می‌بریم و نمی‌دانیم چه رخ خواهد داد. این تعطیلی حائل بسیار خاصی بر اعتبار آمریکا با همپیمانانش ایجاد می‌کند. این تعطیلی غیرضروری است....کاملاً غیرمسئولانه است.

هیگل در پایان کنگره را ترغیب کرد که مرکز ثقل مسوولیت پیدا کنند و بعنوان مسوولیت خود، شروع به حکمرانی کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول