اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تعطیلی دولت آمریکا ارزش دلار را به پایین‌ترین حد در ۷ ماه و نیم گذشته رساند

دولت فدرال آمریکا از ابتدای ساعت اداری روز سه‌شنبه رسما تعطیل می‌شود که این موضوع بر بازارهای پولی این کشور تاثیر منفی گذاشته و ارزش دلار را به شدت کاهش داده است.

تعطیلی دولت آمریکا ارزش دلار را به پایین‌ترین حد در ۷ ماه و نیم گذشته رساند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای خارجی روز سه‌شنبه بعد از اعلام خبر عدم توافق کنگره بر سر بودجه و آغاز رسمی تعطیلی دولت فدرال، به پایین‌ترین میزان در حدود هفت ماه و نیم گذشته رسید.

نمایندگان کنگره آمریکا روز گذشته هم نتوانستند اختلافات خود در مورد طرح خدمات درمانی مورد حمایت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را برطرف کنند و در نتیجه در تصویب بودجه اضطراری ناکام ماندند. مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریتی جمهوری‌خواه دارد، بودجه‌ای را تصویب کرد که طرح خدمات درمانی را یکسال به تعویق می‌انداخت، مجلس سنا نیز که اکثریت دموکرات دارد، با این لایحه مخالفت کرد.

ناتوانی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در تصویب بودجه موقت در حالی رخ داده که مجلس نمایندگان و مجلس سنا تا دو هفته آینده نیز باید لایحه افزایش سقف استقراض دولت را مورد بررسی قرار دهند. اگر کنگره نتواند در آن مورد هم به جمع‌بندی برسد، اقتصاد آمریکا با مشکلی تاریخی مواجه می‌شود که می‌تواند تبعات گسترده‌ای هم بر اقتصاد جهانی داشته باشد.

با تعطیلی دولت آمریکا حدود 800 هزار کارمند «غیرضروری» نهادهای دولتی موقتا بیکار شده و بیش از 1.4 میلیون نفر کارمند «ضروری» دولت هم باید بدون دریافت دستمزد به کار خود ادامه دهند. هر هفته تعطیلی دولت فدرال، میلیاردها دلار به اقتصاد آمریکا ضرر وارد می‌کند. «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای نسبت به تبعات وخیم تعطیلی دولت برای اقتصاد هشدار داد و گفت این موضوع «چوب در چرخ اقتصاد» آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول