اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارگران آمریکایی در اعتراض به تعطیلی دولت واشنگتن تظاهرات کردند+فیلم و عکس

کارگران آمریکایی در اعتراض به اختلاف قانونگذاران کنگره آمریکا در تصویب بودجه که همزمان با پایان سال مالی دولت واشنگتن به تعطیلی دولت منجر شد، در شیکاگو تظاهرات کردند.

کارگران آمریکایی در اعتراض به تعطیلی دولت واشنگتن تظاهرات کردند+فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، ناکامی قانونگذاران جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی در توافق بودجه قبل از پایان سال مالی دولت واشنگتن و متعاقب آن تعطیلی دولت فدرال، کارگران و کارمندان معترض را به خیابان های شیکاگو کشاند.

رسانه های آمریکایی گزارش داده اند که روز گذشته (دوشنبه)، حدود 100 نفر از کارمندان دولتی در شیکاگو،‌ تظاهراتی را در اعتراض به اولین تعطیلی دولت آمریکا در طول 17 سال گذشته، با عنوان «صحنه سیاسی مضحک» برگزار کردند.

درحالیکه تعطیلی دولت فدرال به دلیل عدم تصویب بودجه توسط کنگره آمریکا برای سال مالی جدید واشنگتن که از امروز اول اکتبر آغاز شده، به تعطیلی بسیاری از نهادهای دولتی و مرخصی بدون حقوق بسیاری از کارمندان ختم شده است؛ بر همین اساس، گزارش های منتشر شده حاکی از آن است کارگران معترض در شیکاگو نمادهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «کار و نه اخراج موقت».

 

عدم تصویب بودجه جدید برای دولت واشنگتن توسط کنگره به دنبال اختلاف جمهوریخواهان و دموکرات ها بر سر طرح خدمات درمانی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت؛ در حالیکه هدف از این طرح ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی مقرون به صرفه به میلیون ها آمریکایی است که بیمه نشده اند، جمهوریخواهان تاکید داشتند که بودجه ای برای اجرای این طرح در قانون بودجه جدید دولت واشنگتن لحاظ نشود و این خلاف خواست دموکرات های هم حزبی اوباما بود که اکثریت کرسی های سنا را در دست دارند.

 

یکی از معترضان در شیکاگو در این باره گفته است که از دیدگاه وی، تعطیلی دولت فدرال به دلیل نوع نگرش جمهوریخواهان به رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است؛ این معترض اعلام کرد: تنها دلیلی که آنها (جمهوریخواهان) این کار را می کنند (مخالفت با طرح خدمات درمانی اوباما) و من از بیان آن تنفر دارم، این است که اوباما یک سیاه پوست است؛ همین!

 

درحالیکه شب گذشته همزمان با پایان سال مالی دولت واشنگتن،‌ اوباما دستور تعطیلی نهادهای دولتی را صادر کرد، برخی از کارگران فدرال باید به رغم این تعطیلی همچنان به فعالیت خود ادامه دهند؛ از جمله کارمندان بخش برج های مراقبت، اف بی آی، دادگاه های فدرال نیز حداقل در طول 10 روز اول تعطیلی دولت فعال خواهند ماند.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول