اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تعطیلی دولت واشنگتن فعالیت‌های جاسوسی آمریکا را متوقف نمی‌کند

ناکامی کنگره آمریکا در تصویب قانون بودجه جدید برای دولت واشنگتن در حالی به تعطیلی دولت این کشور ختم شد که منابع آگاه پیشتر اعلام کرده‌اند جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا تحت تاثیر تعطیلی دولت قرار نخواهند گرفت.

تعطیلی دولت واشنگتن فعالیت‌های جاسوسی آمریکا را متوقف نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نشریه «هیل» چاپ کنگره آمریکا، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در حالی بعد از عدم تصویب قانون بودجه جدید توسط کنگره این کشور دستور تعطیلی نهادهای دولتی را صادر کرده است که پیش از آغاز این تعطیلی، منابع آگاه اعلام کرده اند که توقف فعالیت های دولتی احتمالا تاثیری روی ادامه برنامه های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا نخواهد داشت.

یکی از مقامات آگاه دولت آمریکا در این باره اعلام کرده است که: بعید است که تعطیلی، تاثیری بر عملیات های مرکزی آژانس امنیت ملی داشته باشد.

در پی تعطیلی دولت آمریکا، پنتاگون باید طرحی را برای چگونگی مقابله خود با آثار ناشی از توقف فعالیت های دولت آمریکا ارائه کند؛ انتظار می رود که این طرح شبیه طرح سال گذشته پنتاگون باشد.

پنتاگون در طرح سال 2011 میلادی خود برای مقابله با تعطیلی احتمالی دولت که نهایتا با توافق قانونگذاران کنگره مهار شد، فعالیت های جاسوسی و نظارتی را به منظور حفاظت از امنیت ملی و نظامی آمریکا جزء استثنائاتی اعلام کرد که قرار بود با وجود تعطیلی دولت، همچنان ادامه پیدا کنند.

فعالیت جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در حالی ادامه خواهد داشت که اخیرا فردی به نام «ادوارد اسنودن» مامور سابق سیا، از برنامه های فوق محرمانه این آژانس در نظارت بر ارتباطات اینترنتی و مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی و خارجی، پرده برداشته و به این ترتیب، دولت واشنگتن با انتقاداتی مبنی بر نقض حریم خصوصی دیگران روبرو شده است.

عدم توافق جمهوریخواهان و دموکرات ها درباره اجرای لایحه خدمات درمانی اوباما که هدف از آن تامین مراقب های پزشکی مقرون به صرفه برای میلیون ها آمریکایی غیر بیمه ای است، منجر شد کنگره نتواند با وجود شروع سال مالی جدید دولت واشنگتن، قانون بودجه جدیدی برای ادامه فعالیت های دولت تصویب کند.

جمهوریخواهان روی تعویق یک ساله اجرای طرح خدمات درمانی اوباما در لایحه جدید بودجه دولت تاکید دارند اما دموکرات ها مخالف حذف طرح خدمات درمانی هستند و به این دلیل، اصرار داشتند که بودجه ای برای اجرای این طرح، در لایحه جدید بودجه دولت لحاظ شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول