اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی:

دولتمردان نگاه عمیق‌تری به موضوع نرمش قهرمانانه داشته باشند

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی گفت: دولتمردان نگاهی عمیق‌تری به موضوع نرمش قهرمانانه داشته باشند.

دولتمردان نگاه عمیق‌تری به موضوع نرمش قهرمانانه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نادر مقدسی صبح امروز در نشست هفتگی این حزب در  اراک به تحلیل سفر رئیس جمهور به نیویورک پرداخت و بر نشان دادن حسن نیت آمریکائی‌ها در عمل تاکید کرد و گفت: اعتماد ملت ایران جز با تغییر در عمل آنها جلب نمی‌شود، زیرا ملت ما از رفتارهای تجاوزکارانه دولتمردان آمریکا به خصوص در کودتای 28 مرداد 1332 عصبانی هستند و این عصبانیت با سخن گفتن برطرف نمی‌شود.

وی افزود: هیئت حاکمه آمریکا اگر در عمل نشان دهد که از رفتار براندازانه پشیمان شده‌ و ایران را به عنوان یک قدرت بزرگ پذیرفته و بر اساس احترام با ملت ایران سخن می‌گوید ما هم استقبال می‌کنیم.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه آمریکا هنوز حسن ‌نیت خود را به صورت عملی نشان نداده بیان کرد: قدم اول در اثبات حسن نیت آنان لغو رسمی تحریم‌ها و تایید کامل برنامه هسته‌ای کشورمان است.

مقدسی خاطر نشان کرد: ما عملکرد دیپلماسی خارجی کشور را در نیویورک مثبت ارزیابی می‌کنیم و معتقدیم مواضع در چارچوب اصول حکمت، مصلحت و عزت بود اما باید همچنان همه گونه آمادگی برای هر نوع اقدامی از طرف آنها در داخل حفظ کنیم و دولتمردان ما نیز باید نگاهی عمیق‌تر به موضوع نرمش قهرمانانه داشته باشند، تا ما در موضع ضعف قرار نگیریم.

وی در پاسخ به اظهارات اخیر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که گفته است ایران گام‌های ملموسی را برای مطمئن کردن جهان درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود بردارد تصریح کرد: هرگونه اقدام جمهوری اسلامی ایران در مورد غنی سازی در چارچوب عهدنامه NPT و مقررات آژانس است و جمهوری اسلامی ضمن تاکید بر صلح آمیز بودن آن، بر نبود هیچگونه ارتباطی میان این فعالیت و موضوع تسلیحاتی اصرار دارد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که علاوه بر تعهد درNPT، به صورت دینی و بر اساس فتوای مقام معظم رهبری که رئیس جمهور آمریکا نیز به آن اشاره کرد، تعهد دارد و وارد عرصه تسلیحاتی نخواهد شد.

مقدسی در ادامه وقوع انفجارهای تروریستی در شهر اربیل عراق را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان بی‌گناه در این شهر شد به شدت محکوم و اظهار کرد: اقدامات تروریستی در راستای تداوم حرکت‌های تفرقه افکنانه در عراق از سوی دشمنان وحدت و یکپارچگی و امنیت این کشور صورت می‌گیرد و تلاش دارند ناامنی را  به مناطق مختلف در عراق تسری بخشیده و به وحدت ملی این کشور آسیب وارد کنند.

وی با اشاره به شرایط منطقه‌ای گفت: برخی کشورها با سوء استفاده از شرایط بحرانی در سوریه به اختلافات در عراق دامن زده و زمینه فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور را فراهم می‌کنند غافل از آنکه ناامنی در سوریه و عراق تمام منطقه را به سوی نزاع‌های طایفه‌ای و قومی و مذهبی خواهد کشاند.

انتهای پیام/87001/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول