اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس سیاسی مطرح کرد

نرمش قهرمانانه با پایبندی به اصول هیچ منافاتی ندارد

کارشناس و فعال سیاسی گچسارانی گفت: به نظر می‌رسد رسانه‌های جهانی در حال بهره‌برداری سیاسی از لفظ «نرمش قهرمانانه» هستند، در حالی که این موضوع هیچ منافاتی با پایبندی به اصول ندارد.

نرمش قهرمانانه با پایبندی به اصول هیچ منافاتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یدالله مرادی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران این شهرستان در پاسخ به اظهاراتی مبنی بر این‌که وی نماد اصولگرایان این شهرستان است، اظهار کرد: عنوان شده بنده نماد اصولگرایان گچساران هستم که این موضوع صحت ندارد.

وی افزود: اصولگرایی مبنای فکری عقیدتی عمیق، متناسب با افکار بلند امام راحل و مبانی اسلامی مقام معظم رهبری بوده که ادعای ما این است که در این راهی که بزرگان اصولگرا قدم برداشته‌اند، به عنوان شاگردی قدم گذاشته‌ایم.

مرادی ابراز کرد: وقتی اصولگرایی مطرح می‌شود به معنای آموزش یک جریان سیاسی نیست، بلکه اعتقاد ما بر این است که اگر تلاش کنیم تا بر تعداد قرآن‌خوانان دانش‌آموزی افزوده شود، امری اصولگرایانه صورت گرفته است.

این فعال سیاسی و فرهنگی ادامه داد: اگر بتوانیم جامعه‌ای ایمن، پاک، پاکدست و پاکدل ایجاد کنیم، اصولگرایی شکل گرفته است و این نیازمند مطرح کردن کسی به عنوان اصولگرا نیست.

مرادی اصولگرایی را یک فرهنگ دانست و گفت: اصولگرایی در اشخاص خلاصه و تعریف نمی‌شود و با این عقیده اصولگرایی دایره‌ای گسترده‌ای بوده که تمامی معتقدان به مبانی دینی، اعتقادی و انقلابی در آن می‌گنجند.

وی عنوان کرد: ما نباید کلمه اصولگرایی را سیاسی قلمداد کنیم و در چارچوب تعاریف جناح‌بندی‌های سیاسی قرار دهیم.

مرادی تأکید کرد: اگر کسانی با نگاه سیاسی و جناح‌بندی به اصولگرایی توجه کنند، ظلم کرده‌اند زیرا اصولگرایی فراتر از این مسائل است.

این فعال آموزش و پرورش و کارشناس سیاسی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تحلیل نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری از دیدگاه وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری مترجم کتاب «صلح قهرمانانه رازی آل یاسین» ‌هستند و نرمش قهرمانانه از ادبیات مقام معظم رهبری در ٱن کتاب قبل از انقلاب اسلامی بوده است.

وی یادآور شد: کتاب عنوان شده با موضوع صلح امام حسن(ع) منتشر و توسط مقام معظم رهبری ترجمه شده‌ است.

مرادی متذکر شد: این موضوع را به این دلیل مطرح کردم که مقام معظم رهبری در عین سیاستمدار بودن، تاریخدانی خبره و بزرگ نیز هستند.

این کارشناس و فعال سیاسی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که رسانه‌های جهانی در حال بهره‌برداری سیاسی از لفظ نرمش قهرمانانه مقام رهبری هستند.

وی ادامه داد: این رسانه‌ها در پی تلقین و جا انداختن این موضوع هستند که جمهوری اسلامی در حال سازش بوده در حالی از این سخن رهبری هیچ‌گونه بوی سازشی به مشام نمی‌رسد.

مرادی با بیان این‌که هنوز صاحبنظران داخلی وارد چارچوب تحلیل این سخن رهبری نشده‌اند، گفت: آنچه مشخص و روشن است آنچه صلاح و مصلحت ایران اسلامی باشد توسط مقام معظم رهبری اتخاذ می‌شود و این تصمیم هر چه باشد از نظر ما قابل احترام و لازم الاجرا است.

انتهای پیام/82014/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول