اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی:

تکریم سالمند راهی برای نجات و دوام جامعه است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: تکریم سالمند راهی برای نجات و دوام جامعه است.

تکریم سالمند راهی برای نجات و دوام جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام یعقوب دیلمقانی عصر امروز در همایش تجلیل از سالمندان که در تالار شمس ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: زندگی سه مرحله بوده یک مرحله دوره کودکی، یک مرحله دوره جوانی و نشاط و یک مرحله نیز دوره سالمندی است.

وی ابراز داشت: در حقیقت نگاه اسلام نسبت به انسان به این گونه است که انسان دو بعد شامل بعد جسمانی و بعد ملکوتی دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: بعد روحانی بوده که رفته رفته تعالی یافته و وظیفه دارد خود را به خدا نزدیک کند.

وی یادآور شد: در مرحله کودکی به تبع عاطفه‌ای که خدا در وجود انسان قرار داده به صورت کلی خانواده از کودک حمایت می‌کند و تاکید اسلام در این زمینه به حمایت معنوی است.

دیلمقانی با بیان اینکه مرحله جوانی نیز مرحله نشاط و بازدهی و مرحله کار و تلاش است، ادامه داد: ممکن است مرحله سالمندی مورد غفلت واقع شده و در جامعه این مسئله نادیده گرفته شود.

وی تصریح کرد: در آموزه‌های دینی بر تکریم سالمندان تاکید شده و در رابطه با برخورد با سالمندان در جامعه وظایفی وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: سالمند در جامعه مانند پیامبر بوده و همانند چراغی است که تمام اعضای خانواده را به دور خود جمع می‌کند.

وی با بیان اینکه هر کس در جامعه فضیلت سالمند را بشناسد خداوند او را از هراس روز قیامت نجات می‌دهد، اظهار داشت: تکریم سالمند راهی برای نجات و دوام جامعه است.

دیلمقانی زمینه برخورد با سالمندان را در دو بعد مطرح کرد و ابراز داشت: برخورد با سالمندان یک مسئله در زمینه تکریم و احترام بوده و یک مسئله نیز وظیفه حکومت در زمینه تامین رفاه سالمندان است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: وظیفه حکومت اسلامی در زمینه مباحث دینی سنگین بوده و با توجه به اینکه ترکیب جمعیتی به صورتی است که به طرف سن سالمندی می‌رود و در آینده ترافیک سنی در گروه سالمندی ایجاد خواهد شد باید برنامه‌ریزی‌‌ جدی توسط مسئولان در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/61005/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول