اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی غدیر گیلان خبر داد

احداث شهرک غدیر در گیلان

قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی غدیر گیلان از احداث شهرک غدیر به منظور آشنایی گردشگران از مسیر حرکت پیامبر (ص) از مکه تا غدیر در این استان خبر داد.

احداث شهرک غدیر در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله بابایی‌پور صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری دهه ولایت در گیلان اظهار کرد: سفارش پیامبر (ص) رساندن پیام غدیر به تمام نسل‌ها است.

وی جایگاه غدیر در گیلان را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: غدیر در متن قرآن است و قرآن در متن خطبه پیامبر (ص) آمده است.

بابایی‌پور قرآن را معجزه پیامبر (ص) خواند و بیان کرد: قرآن تنها کتاب آسمانی است که بدون تحریف باقی مانده است.

قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی غدیر گیلان، علی (ع) را آرزوی تمام پیامبران دانست و تصریح کرد: تمام پیامبران آمدند تا غدیر باقی بماند.

وی به انتشار 30 هزار خطبه غدیر در گیلان اشاره کرد و گفت: خطبه غدیر به منظور آشنایی مردم با این واقعه بزرگ و همچنین برگزاری مسابقه‌های غدیری منتشر می‌شود.

بابایی‌پور فاصله بین اعیاد قربان تا غدیر را دهه ولایت نامید و یادآور شد: دهه مذکور فرصت مناسبی برای معرفی غدیر به جامعه است.

قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی غدیر گیلان از احداث شهرک غدیر در این استان خبر داد و اظهار کرد: شهرک مذکور به منظور آشنایی گردشگران با مسیر حرکت پیامبر (ص) از مکه تا غدیر احداث می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص 5 هزار متر مربع برای ساخت جاده غدیر در گیلان، خاطرنشان کرد: انتظار داریم نمایشگاه دائمی غدیر در استان دایر شود.

بابایی‌پور به برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان به منظور آشنایی دانش‌آموزان با واقعه غدیر اشاره کرد و افزود: تهیه پایان‌نامه‌های دانشجویی از جمله اقدام‌هایی است که دانشگاه‌ها می‌توانند در راستای واقعه غدیر انجام دهند.

قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی غدیر گیلان، برگزاری کنگره ملی غدیر را از جمله برنامه‌های این بنیاد در استان عنوان کرد.

وی، بنیاد بین‌المللی غدیر را دارای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دانست و بیان کرد: بنیاد مذکور در 19 کشور جهان نمایندگی دارد.

بابایی‌پور با بیان اینکه همایش استانی غدیرشناسی با همکاری حوزه‌های علمیه در دهه ولایت در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی، نمایشگاه آثار هنری با موضوع غدیر و جشنواره‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های غدیر در دهه ولایت در گیلان است.

انتهای پیام/84001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول