اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون خورشید عنوان کرد

کانون خورشید نخستین مرکز ترویج رسانه‌ای معارف غدیر و صحیفه سجادیه

مدیر کانون خورشید گفت: این کانون به عنوان نخستین مرکز ترویج رسانه‌ای معارف غدیر و صحیفه سجادیه کار خود را آغاز کرده و هم اکنون نیز چهار برنامه ویژه را در دست اجرا دارد.

کانون خورشید نخستین مرکز ترویج رسانه‌ای معارف غدیر و صحیفه سجادیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین مشکوری بعدازظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در قم ضمن تقدیر از پوشش مناسب و فراگیر اخبار فعالیت‌های صورت گرفته در کانون خورشید در راستای ترویج معارف غدیر، اظهار داشت: خبرگزاری فارس با انتشار خوب اخبار و بازدید بالا، ظرفیت خوبی برای ترویج معارف اهل بیت (ع) به ویژه معارف غدیر و صحیفه سجادیه است و تاکنون نیز در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های کانون خورشید پرداخت و ابراز داشت: این کانون به عنوان نخستین مرکز ترویج رسانه‌ای معارف غدیر و صحیفه سجادیه کار خود را آغاز کرده و هم اکنون نیز چهار برنامه ویژه را در دست اجرا دارد.

مدیر کانون خورشید ادامه داد: نخستین حرکتی که از ماه‌ها قبل کار اجرایی آن آغاز شده، برگزاری نماز عید غدیر خم است که در این خصوص فعالیت‌های زیادی صورت گرفته تا به امید خدا امسال برای نخستین‌بار شاهد برگزاری نماز با شکوه عید غدیر در شهر قم با حضور یکی از مراجع تقلید باشیم و این حرکت بزرگ را به سایر نقاط کشور و در ادامه به اقصی نقاط این کره خاکی که محبین و شیعیان علی ابن ابیطالب (ع) حضور دارند، منتقل کنیم.

مشکوری با اشاره به اینکه کانون خورشید برای تبیین این حرکت اقدام به انتشار نشریه قنوت خورشید کرده است، گفت: این نشریه برای بیوت علما و مخاطبین خاص ارسال شد و بازخورد خوبی در راستای اجرایی شدن این حرکت مقدس داشت و امیدواریم با کمک رسانه‌هایی همچون خبرگزاری فارس بتوانیم تبلیغ خوبی برای این کار بزرگ انجام داده و امسال شاهد برگزاری عید غدیر متفاوت از سال‌های گذشته باشیم.

وی همچنین از انتشار کتاب خط روشن خبر داد و ابراز داشت: مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود بر توجه به مسئله غدیر تاکید کرده‌اند و مسئله غدیر را تبیین‌کننده خط روشن اسلام دانسته‌اند، در این کتاب سعی شد فرمایشات ایشان در موضوع غدیر جمع آوری شود، که در نهایت این کتاب به همت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در تیراژ 100 هزار نسخه منتشر شد و به زودی مراسم رونمایی از آن نیز برگزار خواهد شد.

مدیر کانون خورشید همچنین از رونمایی از سایت این کانون خبر داد و گفت: یکی از قسمت‌های خوب این سایت بخش آموزش مجالس غدیری و سبک زندگی با نگاهی به صحیفه سجادیه است که به صورت فایل‌های صوتی کوتاه در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

مشکوری با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی بارها به مهجور ماندن کتاب صحیفه سجادیه که راهنمای زندگی و سعادت مؤمنین است اشاره کرده‌اند، ابراز داشت: برای آسان شدن درک مفاهیم عالی این کتاب ارزشمند، خلاصه محتوای هر دعا به صورت 50 فایل صوتی در سایت قرار گرفته است تا کسانی که می‌خواهند به سراغ این دعاها بروند ابتدا با محتوای آن آشنا شوند تا جذب این کتاب و معارف والای آن شوند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که در کشور با کمبود مسجد مواجه هستیم از اهتمام این کانون به ساخت مساجد کم‌هزینه با عنوان مساجد الغدیر خبر داد و گفت: در این راستا یک گروه صنعتی - بازرگانی اقدام به ساخت مساجد پیش ساخته و کم هزینه کرده است که این مساجد در مدت زمان خیلی کوتاه برپا شده و استرس ساخت مساجد با پیچیدگی‌های خاص خود را ندارد و به راحتی در مکان‌های مناسب برپا می‌شود.

مدیر کانون خورشید ادامه داد: احداث و تحویل مساجد الغدیر به متولیان با سه شرط انجام خواهد شد و قرائت خطبه غدیر در روز عید غدیر، خواندن عقد اخوت، اقامه نماز عید غدیر و اطعام عید غدیر باید در این مساجد انجام شود.

مشکوری خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلف دیگری در این کانون برای عید غدیر امسال طرح‌ریزی شده که امیدواریم با حمایت رسانه‌هایی همچون خبرگزاری فارس که خبرگزاری ولایی و مکتبی است، بتوانیم گام ارزشمندی را در این خصوص برداشته و کاری کنیم که این مراسم بزرگ و این عیدالله‌الاکبر با تفاوت و اثرگذاری بیشتری نسبت به گذشته برگزار شود.

انتهای پیام/78009/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول