اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان خبر داد

استفاده 80 درصد مردم گیلان از شبکه‌های دیجیتالی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: 80 درصد مردم گیلان از شبکه‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند.

استفاده 80 درصد مردم گیلان از شبکه‌های دیجیتالی

به گزارش خبرگزاری فارس از زیباکنار، محسن نصرپور شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاح نخستین فرستنده‌های پرقدرت 10 کیلووات اف ام ایران و طرح تبدیل فرستنده‌های پرقدرت تلویزیونی آنالوگ به دیجیتال در ایستگاه زیباکنار اظهار کرد: 10 سال گذشته از حساس‌ترین مقاطع عمر انقلاب به شمار می‌رود.

*جنگ رسانه‌ای دشمن علیه ایران

وی ادامه داد: دورانی که توطئه استکبار تا مرحله جنگ تمام عیار کشور ما را پیش برد و دشمنان با برخورداری از ظرفیت‌های رسانه‌ای تلاش کردند با تحریم‌ همه جانبه این نظام را به شکست بکشانند اما با راهبردهای داهیانه رهبر معظم انقلاب توطئه‌های دشمنان خنثی و تبدیل به نقطه عطف در پیشرفت ایران اسلامی شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، دستیابی ایران به دانش هسته‌ای، پرتاب ماهواره، فناوری‌های نوین و... را از جمله پیشرفت‌های کشور در سایه هدایت الهی دانست.

وی افزود: رسانه ملی در این 10 سال به عنوان بازوی رهبری نقش بی‌بدیلی به‌عهده داشته و توانسته است به نحو مطلوب وظایف خود را به انجام برساند.

*جنگ رسانه‌ای سخت‌تر از جنگ نرم

نصرپور، جنگ سخت رسانه‌ای را دشوارتر از جنگ نرم ذکر کرد و یادآور شد: دشمن بدون اطلاع قبلی شبکه‌های داخلی ما مانند سحر را قطع می‌کند.

وی، اضافه کرد: گاه دشمن در مواقع حساسی مانند فتنه 88 شبکه‌های داخلی ایران را قطع کرده و پارازیت‌هایی ارسال و از عقد قرارداد با صدا و سیمای جمهوری اسلامی خودداری می‌کند.

این مسئول، با بیان اینکه سربازان گمنام سازمان در بین هجمه‌های دشمن با درایت مسئولان اقدام‌های قابل توجهی انجام داده‌اند، افزود: دیجیتالی شدن شبکه‌های سراسری از جمله این اقدام‌ها است.

*تحریم‌، مانعی برای پیشرفت ایران نشده است

وی، تهیه راهبرد و برنامه و ایجاد روحیه جهادی برای برطرف شدن عقب‌ماندگی‌ها را از دیگر اقدام‌های مهم ذکر کرد.

نصرپور، تحریم‌ها را مانعی برای پیشرفت‌های ایران ندانست و خاطرنشان کرد: با وجود تحریم در گیلان 20 تا 25 میلیارد تومان تجهیزات صدا و سیما تحویل داده شد.

وی، با اشاره به اینکه در وضعیت ساخت رسانه در داخل به حداقل‌ها اکتفا کردیم، نهضت استفاده از صنایع داخلی و نهضت توسعه انیمیشن را از جمله اقدام‌ها عنوان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، با تصریح بر اینکه در چهار سال گذشته مبلغ یک‌میلیارد تومان برای خرید شش کیلووات دیجیتال اختصاص دادند، گفت: توسط جهاد خودکفایی سه کیلووات در کشور ساخته شده است.

*32 شبکه استانی کشور روی مدار ماهواره/بازسازی استودیوهای مرکز گیلان

وی با بیان اینکه 32 شبکه استانی روی مدار ماهواره هستند، یادآور شد: تجمیع تمام ماهواره‌های داخلی روی ماهواره ایران است.

نصرپور، بازسازی کامل استودیوهای مرکز گیلان را از اقدام‌های دیگر ذکر کرد و یادآور شد: در پنج سال گذشته 10 میلیارد تومان برای تجهیز آنها هزینه شده است.

وی، احداث بیش از 150 ایستگاه ماهواره‌ای در استان را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد و متذکر شد: افتتاح سومین سامانه پخش دیجیتال کشور پس از تهران و قم با اعتبار 3.5 میلیارد تومان در گیلان از اقدام‌های مهم بوده است.

*80 درصد مردم گیلان زیرپوشش شبکه‌های دیجیتالی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان درباره پوشش دیجیتالی این استان، خاطرنشان کرد: میانگین 80 درصد مردم گیلان از شبکه‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند و از این نظر در رده ششم کشوری هستیم.

وی از ساخت استودیوی جدید در سیمای مرکز گیلان خبر داد و یادآور شد: استودیوی جدید سیما به مساحت 700 متر تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس، نخستین فرستنده‌های پرقدرت 10 کیلوولت اف‌ام هوا خنک و آب خنک ساخت ایران در مجتمع زیباکنار افتتاح شد.

تکنولوژی این دو فرستنده رادیویی که با سیستم هوا و آب خنک ساخته شده در خاورمیانه تنها در اختیار یک شرکت ایرانی وابسته به دانشگاه خواجه نصیر طوسی است.

هزینه ساخت دو فرستنده پرقدرت رادیویی که با حمایت ملی و کارشناسی وزارت علوم و تحقیقات و سازمان صدا و سیمای مرکز گیلان ساخته شده است، مبلغ یک میلیارد تومان هزینه داشت.

ا‌نتهای پیام/2300/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول