اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

بازسازی مدرسه علمیه صالحیه قزوین سرعت یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی باید مراحل بازسازی مدرسه علمیه صالحیه سرعت یابد تا برای اسکان طلاب حوزه علمیه مورد استفاده قرار گیرد.

بازسازی مدرسه علمیه صالحیه قزوین سرعت یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز به مناسبت هفته گردشگری در دیدار با کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین برگزار شد، اظهار کرد:‌ سال‌ها بود که به مدرسه صالحیه توجهی نمی‌شد اما با تلاش و همت دستگاه‌های فرهنگی استان، طلاب از این مدرسه استفاده می‌کنند.

وی افزود: مدرسه صالحیه زمانی یکی از مدارس قدیمی و عالم‌پرور بود که بسیاری از علما و روحانیون بزرگ در آن به بحث و تدریس مشغول بودند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در احیای این مدرسه اضافه کرد: این اداره کل تلاش زیادی برای احیا و مرمت مدرسه صالحیه انجام داده است که جای تقدیر دارد.

باریک‌بین اضافه کرد: البته این تلاش‌ها برای تکمیل مدرسه صالحیه باید به صورت جدی‌تری دنبال شود.

وی با اشاره به نیاز حوزه علمیه به مدرسه صالحیه تصریح کرد: در حال حاضر مدارس حوزه علمیه استان قزوین جوابگوی طلاب نیست بنابراین در چنین شرایطی تکمیل مدرسه صالحیه و تحویل آن به حوزه علمیه تأثیر زیادی در افزایش فضاهای آموزشی حوزه علمیه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: با تأسیس مدرسه علمیه فاطمیه برای طلاب خواهران مشکل اسکان آنان برطرف شده است اما برای اسکان طلاب برادر با مشکل روبه‌رو هستیم که امیدواریم این مدرسه قدیمی هرچه سریع‌تر بازسازی شود تا برای اسکان طلاب حوزه علمیه مورد استفاده قرار گیرد.

باریک‌بین با اشاره به موقعیت مدرسه صالحیه خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های مهم این مدرسه علاوه بر برخورداری از قدمت زیاد، قرارگیری آن در مرکز شهر است که اهمیت رسیدگی به آن را دوچندان می‌کند.

این مسئول با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از مدرسه صالحیه اظهار کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در بازدید از مدرسه صالحیه و دیگر ابنیه تاریخی استان قزوین تأکید زیادی در خصوص بازسازی این مدرسه داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین ضمن تبریک هفته گردشگری به مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: باید در بناهای تاریخی استان بروشورهایی نصب شود تا گردشگران داخلی و خارجی در بازدید از این بناها با تاریخچه آن‌ها آشنایی پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در این دیدار اظهار کرد: در ابتدای سال جاری 2 میلیون و 840 هزار گردشگر به استان قزوین سفر کردند.

حمیدرضا قاسمی ادامه داد: از این تعداد 840 هزار نفر از ابنیه تاریخی استان قزوین بازدید کردند که 15 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تکمیل مدرسه صالحیه گفت: کار بازسازی و تکمیل این مدرسه با جدیت پیگیری می‌شود و امیدواریم در کمتر از یکسال این مدرسه آماده شده و در اختیار حوزه علمیه استان قرار گیرد.

انتهای پیام/77010/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول