اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

حوزه علمیه جان‌مایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور حوزه‌های علمیه را جان‌مایه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

حوزه علمیه جان‌مایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، اصغر عبداللهی صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه کوثر تویسرکان، با اشاره به اینکه شیعیان باید از فرامین خداوند متعال پیروی کرده و از اهل بیت(ع) الگوبرداری کند، افزود: امام خمینی(ره) با تأسی از رسول الله(ص) توانست از جامعه آکنده از فساد طاغوت، گوهرهایی را تربیت کند که امروز زینت دفاع مقدس هستند.

وی حوزه‌های علمیه را اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواند و تاکید کرد: حوزه علمیه « کوثری » است که انسان در آن بیفتد، مطهر می‌شود.

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه زن یک مفهوم است با یک‌هزار وجه مثبت که مهمترین وجه آن وجه تربیتی است، ابراز کرد: امروز دشمن با ترویج فرهنگ غرب در قالب برنامه نرم دارد نعمت مادری را از زنان ما می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فرزندپروری امروز کاری زشت و ضد ارزش محسوب می‌شود، گفت: نزدیک 15 درصد از جامعه ما هم‌زیستی با حیوانات را انتخاب کرده‌اند.

عبداللهی با اشاره به اینکه بنیان خانواده‌‌های بدون فرزند بسیار متزلزل و سست است، متذکر شد: امروز سرانه فرزندی ما کاهش پیدا کرده است. متأسفانه معدل طلاق در کشور 16 درصد که شش درصد از طلاق‌ها در کشور در پایتخت رخ می‌دهد.

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه 50 درصد از طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی صورت می‌گیرد، گفت: بچه‌های ما معادله زندگی کردن را نمی‌دانند.

وی از ناهنجاری بدحجابی در جامعه سخن گفت و تاکید کرد: حجاب بد، عفت را مخدوش می‌کند و اگر امروز عفت نیست به دلیل ایمان ضعیف است. تنها با تقویت پایه‌های ایمان و تقوا در جامعه حجاب و عفت اصلاح می‌شود.

عبدالهی با اشاره به تحصیل 60 هزار طلبه خواهر در 400 حوزه علمیه کشور، بیان کرد: 200 مجتهده در حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور تربیت شده است.

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور از تحصیل بیش از 7هزار طلبه خواهر سطح 3 در حوزه‌های علمیه خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود زنان طلبه می‌توان یک طاغوت را سرنگون کرد، تصریح کرد: تاثیر زن در جامعه یک تاثیر استراتژیک است.

عبداللهی با بیان اینکه مشارکت و تاثیر زنان در جنگ هشت ساله انقلاب اسلامی ایران از هر تیری اثرگذار‌تر بود بیان کرد: اگر مادران ما از حق خود نمی‌گذشتند، انقلاب هرگز در جنگ تحمیلی پیروز نمی‌شد.

وی وظیفه طلاب حوزه‌های علمیه را بسیار سنگین خواند و تصریح کرد: نظام طلبگی با رفاه، خوشگذارنی و حشر و نشرهای بیهوده نمی‌تواند همراه باشد.

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران کشور آموزش، تبلیغ و ترویج را وظیفه طلاب حوزه علمیه دانست و متذکر شد: این سه مولفه زمانی منتج به نتیجه می‌شود که طلبه خود دین‌شناس، مروج و عامل به دین باشد.بانوان طلبه باید با بصیرت و آگاهی کامل در عرصه جنگ نرم دشمن حضور چشمگیر داشته باشند.

در پایان این مراسم از پنچ  رتبه اولی طلبه خواهر حوزه علمیه کوثر تویسرکان با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/89010/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول