اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

افتتاح حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز با حضور آیت‌الله مکارم‌شیرازی

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با حضور در شیراز حوزه علمیه مولی‌الموحدین این شهر را افتتاح کرد.

افتتاح حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز با حضور آیت‌الله مکارم‌شیرازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در مراسم افتتاح حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز، اظهار داشت: تقارن افتتاح این حوزه با هفته دفاع مقدس پیامی بزرگ دارد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: این تقارن گواهی می‌دهد که تمام اقدامات در راستای دفاع از اسلام و حکومت اسلامی است.

وی گفت: دلاورمردان دوران دفاع مقدس در یک شاخه از اسلام دفاع کردند و طلاب حوزه‌های علمیه نیز در شاخه‌ای دیگر از دین خدا به دفاع می‌پردازند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: افراد بسیاری برای حفظ حوزه‌های علمیه در تاریخ تلاش کردند و ما نیز وظیفه داریم در حفظ و گسترش حوزه‌ها اهتمام ورزیم.

وی تصریح کرد: دین اسلام همواره مدافع علم و عامل بوده و اهمیتی فراوان برای دانش قائل شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اهمیتی را که دین اسلام برای علم و دانش قائل شده هیچ مکتب و مذهب دیگر قائل نشده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: این حمایت از علم و دانش یکی از معجزات رسول خدا (ص) بوده چرا که اسلام از محیط جاهلیت و نادانی برخاست.

وی ادامه داد: از محیطی آن‌گونه مملو از جهل و نادانی برخاستن تا رسیدن به بزرگ‌ترین درجه حمایت از علم و دانش به راستی شگفت‌انگیز است.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع ابراز داشت: آیه‌های نخستینی که به رسول خدا (ص) نازل شده است، همگی گواه این ادعا است.

وی اضافه کرد: علم و دانش مورد توجه دنیای اسلام، ویژه علوم دینی نیست و تمام علوم را فرا می‌گیرد که این امر در روایات و احادیث مختلف قابل رویت است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: علم در دین اسلام محدودیت و حد و مرز ندارد و یافتن علم گمشده بشریت است.

وی افزود: فارس نیز در طول تاریخ همواره استانی درخشان در عرصه علوم مختلف بوده است و باید این افتخار همواره حفظ شود.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به زحماتی که مرحوم سید نورالدین حسینی‌الهاشمی برای حفظ و احیای حوزه‌های علمیه فارس کشید، ابراز داشت: بسیاری از چهره‌های درخشان عصر ما حاصل موجی هستند که توسط آن مرحوم ایجاد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و نهادهای شهری و استانی باید نهایت همکاری را با حوزه‌های علمیه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: قدرت و موفقیت حوزه به موفقیت برنامه‌های پیشرفتی یک جامعه در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به همجواری حوزه علمیه مولی‌الموحدین شهر شیراز با مسجد اهل سنت، ابراز داشت: این همجواری یک فرصت خوب برای نمایش وحدت به معنای واقعی است.

وی گفت: حساب اهل‌سنت با وهابیون تکفیری که تعدادی اندک دارند و با جهالت و سنگدلی خود به دنبال رسوایی برای جهان اسلام هستند، متمایز است.

این مرجع عالیقدر بیان کرد: درهای این حوزه علمیه به روی طلاب اهل تسنن گشوده است و در شرایطی که دشمن به دنبال جنگ‌افروزی در کشورهای مختلف منطقه است، وحدت مسلمانان یک ضرورت محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز که تحت اشراف آیت‌الله مکارم‌شیرازی است، ظهر امروز با حضور چهره‌های مختلف مذهبی و سیاسی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/2448/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول