اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان خبر داد

تصویب ساخت اردوگاه طلاب کشور در حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت

مدیر اجرایی دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان از تصویب ساخت اردوگاه طلاب کشور در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت در شورای عالی حوزه‌های علمیه خبر داد.

تصویب ساخت اردوگاه طلاب کشور در حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت

مهدی مجرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه 10 هکتار از زمین حوزه امیرالمومنین (ع) رشت برای ساخت اردوگاه طلاب در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ساخت این اردوگاه در شورای عالی حوزه‌های علمیه تصویب شده است.

وی حوزه علمیه امیرالمومنین رشت را دارای 396 حجره 50 متری ذکر کرد و افزود: 132 حجره آماده بهره‌برداری است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان فراهم کردن امکانات رفاهی برای طلبه‌های حوزوی را از برنامه‌های دیگر حوزه نامید و تصریح کرد: برنامه‌های کاربردی خوبی برای طلاب حوزه امیرالمومنین در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در فازهای بعدی این حوزه 50 واحد برای طلبه‌های متاهل احداث می‌شود که می‌توانند تا مدت پنج سال در این خانه‌ها بمانند.

مجرد، با بیان اینکه مسجد بزرگی در کنار حوزه ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: کسانی که از بیرون می‌آیند می‌توانند با طلاب حوزه در ارتباط باشند.

وی، درباره احداث حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت در بیرون از شهر متذکر شد: این حوزه‌ها اگر در شهر ایجاد می‌شد امکانات کمتری به آنها تعلق می‌گرفت به همین دلیل در بیرون شهر ساخته شده تا امکانات مورد نیاز به طلاب داده شود.

این مسئول، با اشاره به اهمیت ساخت حوزه در گیلان افزود: جهان شیعه وامدار گیلان است زیرا این استان پرورش دهنده و ایجاد کننده شیعه در جهان بوده است.

وی، یادآور شد: مادر سیدرضی خالق نهج‌البلاغه، گیلانی بود و این استان عالمان زیادی را پرورش داده است.

مجرد، درباره ساخت مجتمع تجاری آدینه در مصلای رشت، تصریح کرد: ساختمان آدینه باید در مدت 48 ماه به پایان می‌رسید که هنوز یک‌سال و دو ماه باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که واحدهای این مجتمع را خریداری کرده‌اند در حال استفاده از آن هستند.

مدیر اجرایی دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان، مجتمع تجاری آدینه را در شمال کشور بی‌نظیر خواند و متذکر شد: از محل درآمد این مجتمع حوزه علمیه خواهران در چهار طبقه در رشت ساخته شد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه صالح‌آباد رشت نیز با درآمد همین مجتمع بازسازی شده است، یادآور شد: حوزه علمیه صالح‌آباد محل تحصیل میرزاکوچک بود.

به گفته مجرد، طلاب در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت تا سطح فوق لیسانس درس خارج تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/2300/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول