اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

حوزه‌های علمیه فارس در مسیر رسیدن به کمال هستند

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: حوزه‌های علمیه این استان در مسیر تحول و رسیدن به کمال هستند.

حوزه‌های علمیه فارس در مسیر رسیدن به کمال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در مراسم افتتاح حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز اظهار داشت: همزمان با تحول ساختاری حوزه علمیه قم، حوزه‌های علمیه در سطح استان فارس و شهر شیراز نیز روند دگرگونی خود را آغاز کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز داشت: همزمان با تشکیل شورای عالی مدیریت حوزه در فارس شاهد پویایی بیشتر حوزه‌های علمیه در سطح این استان هستیم.

وی گفت: در سطح شهر شیراز و تمام شهرستان‌های استان فارس، حوزه‌های علمیه در حال فعالیت و تعلیم و تربیت طلاب هستند.

ایمانی افزود: حوزه‌های علمیه ویژه برادران و خواهران در سطح این استان فعالیت می‌کنند و در سطوح مختلف مشغول به تربیت طلاب علوم دینی هستند.

وی تصریح کرد: بیش از 50 حوزه علمیه برادران در حال حاضر دائر هستند و تقاضاهای مختلفی برای تاسیس حوزه‌های جدید نیز در اختیار شورای عالی این استان قرار گرفته است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: تقاضاهای متقاضیان برای بررسی وضعیت زیرساخت‌ها و مقدمات کار در حال مطالعه است.

وی بیان کرد: مدارسی با سال‌ها سابقه وجود داشتند که با تحولات جدید دوباره احیا شده و در حال حاضر سطوح یک و دو را تدریس می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: در برخی شهرستان‌ها حتی مجوز سطوح سه نیز صادر شده و حوزه‌های این شهرستان‌ها در حال تدریس سطوح سه هستند.

وی با اشاره به فعالیت مدرسه نخبگان سطح یک با حضور بیش از 100 طلبه، ابراز داشت: در پایه یک این مدرسه افرادی با مدرک دیپلم و نزدیک به آن مشغول به تحصیل هستند.

ایمانی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نخبگان سطح یک با یادگیری تمام دروس و پشت سر گذاشتن امتحانات می‌توانند در دوره 4.5 ساله، این سطح را به جای شش سال سپری کنند.

امام جمعه شیراز گفت: در سطح نخبگان 2 نیز طلاب می‌توانند در مدت زمان سه سال به جای چهار سال دروس را سپری کنند که این امر می‌تواند الگویی برای حوزه‌های دیگر در نقاط مختلف کشور باشد.

وی ابراز داشت: آموزش زبان عربی محاوره و حفظ قرآن در دستور کار مدرسه نخبگان سطح یک قرار گرفته و برای نخبگان سطح 2 نیز آموزش زبان انگلیسی محاوره تدوین شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به فعالیت مدرسه امام خمینی (ره) اظهار داشت: سطوح سه و چهار در این مدرسه در حال تدریس است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ورود سطوح سه و چهار ویژه بانوان نیز صورت گرفته است.

ایمانی در پایان با تقدیر از حضور آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان تشیع در این مراسم از توجه ویژه ایشان به حوزه‌های علمیه جهان تشیع در سراسر دنیا تقدیر کرد.

به گزارش فارس، حوزه علمیه مولی‌الموحدین شیراز که تحت اشراف آیت‌الله مکارم شیرازی است، صبح امروز با حضور چهره‌های مختلف مذهبی و سیاسی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/2448/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول