اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

فسادستیزی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اولویت جدی باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دلیل اهمیت و فراگیری آن باید در خط مقدم فسادستیزی قرار داشته باشد.

فسادستیزی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اولویت جدی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در سومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در اداره کل حمل و نقل پایانه‎های استان برگزار شد، با بیان اینکه تمامی سوخت‎های مایع باید از مبادی قانونی عبور کند، اظهار داشت: هر گونه انتقال سوخت باید با صدور حواله بوده و توزیع آن هم از مبادی قانونی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بارنامه باید به عنوان یک سند رسمی و قانونی در اختیار رانندگان قرار بگیرد و تمامی شرکت‎ها و موسسات حمل و نقل برای جابه جایی سوخت و انواع کالا، مکلف به در اختیار داشتن بارنامه هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: وقتی که شرکت‎ها و موسسات حمل و نقل ملزم به استفاده از بارنامه هستند، چنانچه نیروهای انتظامی با رانندگان و شرکت‎های متخلف در این زمینه روبرو شدند باید با آنها برخورد جدی صورت گیرد و پس از معرفی آنها به مراجع قانونی سخت‎گیری‎های لازم به عمل آید، تا دیگر شاهد تکرار چنین تخلفاتی از سوی آن افراد نباشیم.

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مسئولیت‎پذیری، فسادستیزی و اتخاذ تصمیم عقلایی و مدبرانه را به عنوان سه مؤلفه مهم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز برشمرد و بر ضرورت اهتمام به آنها تأکید کرد.

وی اظهار داشت: مسئولیت‎پذیری و پاسخگویی یکی از وظایف اصلی ما در این حوزه است و انتظار مردم این است که در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که ارتباط مستقیمی با معضلات اقتصادی جامعه خواهد داشت، از حق و حقوقشان دفاع کرده و با هرگونه زیاده‎خواهی، سوء استفاده، دلالی و واسطه‎گری مبارزه کنیم.

جمشیدی فسادستیزی را یکی از شعارهای جدی نظام دینی دانست و افزود: هر جایی که از فساد جلوگیری و ممانعت به عمل نیاید سبب فراگیری آن خواهد شد و حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دلیل اهمیت و فراگیری آن باید در خط مقدم فسادستیزی قرار داشته باشد.

به گفته وی برای مبارزه با فساد باید راه‎های نفوذ را شناسایی کرده و با بستن این راه‎ها به مقابله و مبارزه با آن پرداخت و اگر بتوانیم تدبیری بیاندیشیم و از مبدأ، اقداماتی را برای پیشگیری و جلوگیری داشته باشیم، آنگاه کار ارزشمندی انجام داده‎ایم.

معاون استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید تصمیمات عقلایی و مدبرانه‎ای اتخاذ شود که ویژگی اجرایی و عملیاتی داشته باشد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: همه تلاش ما باید این باشد تا با ایجاد امنیت اقتصادی، جامعه را به سمت و سوی اقتصاد مقاومتی سوق دهیم تا مردم به منفعت رسیده و احساس کنند که در یک نظام دینی زندگی می‎کنند.

جمشیدی تأکید کرد: چنانچه اقتصاد از مسیر قانونی و درست خودش خارج شود اقتصادی مقاومتی شکل نخواهد گرفت و اگر می‎خواهیم امنیت اقتصادی در جامعه وجود داشته باشد باید حرکات، مشی و مسیر قانونی و درست باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه جامعه را به سوی تولیدمحوری و اشتغال‎محوری پیش ببریم باید جلوی اشتغال کاذب را بگیریم و با دست‎اندرکاران این دست از مشاغل برخورد جدی و قانونی داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان اذعان داشت: با وجود بی‎نظمی و بی‎قانونی در حوزه اقتصادی نمی‎شود مردم را به مرحله رضایت رساند، تولید را تقویت کرد و واسطه‎گری و دلالی را کاهش داد.

وی اظهار داشت: اگر می‎خواهیم معیشت مردم را آسان و تأمین کنیم، باید به مباحث قانونی و نظم و انضباط در حوزه اقتصاد توجه داشته باشیم تا با مبارزه با دلالی و واسطه‎گری، کشور را به سمت اشتغال پایدار و تولیدمحوری پیش ببریم.

انتهای پیام/2307/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول