اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی:

530 نفر سالمند در مراکز شبانه‌روزی آذربایجان غربی نگهداری می‌شود

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: حدود530 نفر از سالمندان در مراکز شبانه‌روزی آذربایجان غربی نگهداری می‌شود.

530 نفر سالمند در مراکز شبانه‌روزی آذربایجان غربی نگهداری می‌شود

علی پرمقیاس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آغاز دوره سالمندی مربوط به یک دوره خاص نبوده بلکه سالمندی همراه فرد از زمان تولد وجود دارد.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات سالمندی علاوه بر مسائل و مشکلات افراد زیر 60 سال به مشکلات سالمندان اضافه می‌شود.

پرمقیاس با بیان اینکه براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت افراد 65 سال به بالا سالمند محسوب می‌شوند، ابراز داشت: روی هم رفته افراد بالای 60 سال وارد دوره سالمندی می‌شوند.

وی افزود: افراد با همان مجموعه دوران کودکی، نوجوانی و جوانی سالمند شده و همان طور که در زمان کودکی به آموزش نیاز داشت در دوره سالمندی نیز به آموزش نیاز دارد.

پرمقیاس تصریح کرد: ارگان‌های مختلف، خانواده و حتی جامعه با این موضوع درگیر هستند و در همین راستا شورای ملی سالمندان در سطح کشور تشکیل یافته و متشکل از حداقل 15 عضو است.

وی شهرداری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صندوق تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، صندوق بازنشستگی کشور، اداره ورزش و جوانان، صدا و سیما، معاونت برنامه‌ریزی استانداری، جهاد کشاورزی، اداره صنعت و معدن، آموزش و پرورش، مسکن و شهرسازی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی را از اعضای شورای ملی سالمندان برشمرد.

پرمقیاس با بیان اینکه در حال حاضر آمار کشوری سالمندان 2/8 درصد بوده و 6 میلیون نفر سالمند در سطح کشور وجود دارد، ادامه داد: آمار سالمندان آذربایجان غربی نیز هشت درصد بوده و 238 هزار نفر سالمند در آذربایجان غربی وجود دارد.

پرمقیاس ابراز داشت: آمار سالمندان در سال 1404 به 10 میلیون نفر می رسد ولی بعد از 25 سال جمعیت سالمندی کشور به 30 تا 33 میلیون نفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در استان 12 مرکز روزانه و شبانه‌روزی سالمندان دائر است، اذعان داشت: 531 نفر ظرفیت مراکز شبانه‌روزی و 100 تا 125 نفر نیز ظرفیت مراکز روزانه است.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: در آذربایجان غربی فقط دو مرکز روزانه سالمندان در ارومیه وجود دارد.

پرمقیاس با بیان اینکه به ازای هر فرد سالمند که از خدمات استفاده می‌کند ماهیانه مبلغی به مراکز ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: برای مراکز شبانه‌روزی به ازای هر نفر بین 240 تا 255 هزار تومان ارائه می‌‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی افزود: در مراکز روزانه 140 هزار تومان و در مراکز ویزیت در منزل نیز 80 هزار تومان به ازای هر نفر ماهیانه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/61005/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول