اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان البرز خبر داد

رونمایی از نخستین کتاب سرگذشت سرداران شهید البرز

رئیس حوزه هنری استان البرز گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، برای نخستین‌بار از کتاب سرگذشت سرداران شهید این استان رونمایی خواهد شد.

رونمایی از نخستین کتاب سرگذشت سرداران شهید البرز

عبدالحمید قره‌داغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: دوران دفاع مقدس موجب شکوفایی و پیشرفت ایران اسلامی شد و همانطور که رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و همچنین امام خمینی (ره) تاکید فرمودند، جنگ تحمیلی برای ملت ما برکت‌های بسیاری را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در آینده نیز روحیه معنوی و فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه ایران همچون دوران دفاع مقدس شاخص باشد، باید این فرهنگ را به درستی به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

رئیس حوزه هنری استان البرز تاکید کرد: به طور قطع دشمنان اسلام و انقلاب نمی‌خواهند که نسل جوان ما با این فرهنگ آشنا بوده و توطئه‌های بسیاری را در قالب تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی علیه باورها و اعتقادات و اصول ملت ایران اجرا می‌کنند.

قره‌داغی تاکید کرد: برای خنثی‌سازی این توطئه‌ها باید دوران دفاع مقدس به طور کامل و صحیح به نسل‌های بعدی منتقل شده و مردم ما بدانند که این انقلاب با ایثار و فداکاری چه بزرگانی محقق شده و راه خود را با قدرت ادامه داده است.

* سرداران شهید استان البرز نباید گمنام باشند

وی با اشاره به تعداد شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران استان البرز گفت: وقتی به این آمارها دقت می‌کنیم، می‌بینیم که از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در فراز و فرودهای بعد از انقلاب مانند جنگ تحمیلی، مردم این منطقه همواره در صف نخست دفاع از انقلاب، امام شهیدان (ره) و باورها و اعتقادات اسلامی خود بوده‌اند.

رئیس حوزه هنری استان البرز تاکید کرد: در این راه جوانان بسیاری جان و مال خود را برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی فدا کرده‌اند که باید برای نسل‌های امروز و نسل‌های بعد شناخته شده باشند.

قره‌داغی گفت: به طور قطع بزرگ‌ترین ظلمی که ممکن است در حق شهدا، ایثارگران و به ویژه سرداران شهید مرتکب شویم این است که آنها برای نسل‌های آینده ناشناخته باشند.

*برنامه‌های ویژه حوزه هنری البرز برای هفته دفاع مقدس

وی در پاسخ به این پرسش که حوزه هنری چه برنامه‌هایی برای معرفی بهتر سرداران شهید استان البرز در دستور کار دارد؟ گفت: ما برای نخستین‌بار و با همکاری افراد آگاه و هنرمندان انقلابی استان کتاب سرگذشت سرداران شهید استان را طراحی و تدوین کرده‌ایم که در این هفته برای نخستین‌بار رونمایی می‌شود.

قره‌داغی تاکید کرد: به طور قطع انتشار و مطالعه این کتاب می‌تواند در معرفی بهتر این بزرگواران که با دست‌های خالی برای دفاع از اسلام و انقلاب به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند، موثر باشد.

وی افزود: همچنین حوزه هنری امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای هفته دفاع مقدس دارد که یکی از مهمترین آنها برگزاری ویژه‌ برنامه‌های عصر شعر پایداری است که با حضور شاعران انقلابی و شعرای جوان استان برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان البرز ادامه داد: همچنین در این هفته برگزاری نمایشگاه عکس‌های ویژه دفاع مقدس و پوستر با موضوع دفاع مقدس را در دستور کار داریم.

قره‌داغی در پایان اعلام کرد: همچنین در هفته دفاع مقدس امسال، آثار سینمایی و نمایشی فاخر در حوزه دفاع مقدس مورد بررسی و نقد در استان البرز قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2302/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول