اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

شهروندان در برابر فعالیت‌های غیر استاندارد اغفال نشوند

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از شهروندان خواست تا در برابر فعالیت‌های غیر استاندارد برخی از افراد سودجو اغفال نشوند.

شهروندان در برابر فعالیت‌های غیر استاندارد اغفال نشوند

سعید مومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: اخیراً برخی از افراد سودجو به بهانه کاهش میزان مصرف گاز اقدام به مسدود کردن لوله‌های دودکش منازل و یا تبدیل بخاری‌های نفت سوز به گازسوز می‌کنند که به هیچ عنوان مورد تایید شرکت گاز نیست.

وی گفت: شرکت گاز هر ساله تعداد زیادی بروشور و دفترچه آموزشی در زمینه کاهش مصرف به مشترکان خود ارایه می‌دهد که رئوس آن عبارتست از عایق بندی موتورخانه‌ها، توجه به برچسب انرژی مندرج روی کالاهای مصرفی،  تنظیم دمای اتاق روی دمای موسوم به رفاه با درجه حرارت بین 18 تا 21 درجه سانتی‌گراد،  استفاده از پرده با پوشش ضخیم جهت جلوگیری از خروج حرارت و کنترل دقیق دودکش‌ها است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان همچنین ضمن اشاره به نزدیک شدن فصل سرما عنوان کرد: با توجه به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها لازم است هر چه زودتر یک مدیریت مصرف در مصارف خانگی، تجاری و صنعتی ایجاد گردد تا علاوه بر صرفه اقتصادی، این سرمایه ملی در محل خود مصرف گردد.

*قیمت گازبها گران نشده است

این مسئول در پاسخ به سئوالی مبنی بر افزایش نرخ گاز در استان خاطرنشان کرد: هنوز قیمت خود گاز افزایش داده نشده و این افزایش قیمت بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 92 بوده که به شرکت‌های گاز اجازه می‌دهد به ازای هر متر مکعب، 10 تومان برای توسعه گازرسانی به روستاها و شهرها اضافه کند.

* سهمیه گاز نیروگاه‌ها مشخص است

مومنی در مورد سهمیه گاز نیروگاه‌ها نیز گفت: سهمیه گاز نیروگاه‌ها مشخص است و شرکت گاز موظف است روزانه یک حجم مشخصی از گاز را تحویل وزارت نیرو دهد.

وی تصریح کرد: یک شورا متشکل از کارشناسان وزارت نیرو و شرکت گاز این سهمیه را مشخص می‌کنند و تحویل وزارت نیرو می‌دهند، اما این وزارت نیرو است که تصمیم می‌گیرد به کدامیک از نیروگاه‌ها گاز و به کدامیک از آنها سوخت مایع (مازوت) تحویل کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: برای شرکت گاز فرقی نمی‌کند به کدامیک از نیروگاه‌ها گاز تحویل دهد، اما وزارت نیرو ترجیح می‌دهد نیروگاه‌هایی که برای استفاده از سوخت مایع، لوله کشی دارند از مازوت استفاده کنند تا مجبور نباشند با کامیون و تانکر حمل سوخت برای نیروگاه‌ها سوخت ارسال کنند.

این مسئول اذعان داشت: اکنون وزارت نفت کمبود گاز خود را با محدود کردن نیروگاه‌ها و تامین سوخت مازوت تامین می‌کند، اما اگر روزی تولید گازمان به اندازه‌ای باشد که بتوانیم سوخت نیروگاه‌ها را تامین کنیم، مازوت را هم می‌توانیم صادر کنیم.

به گزارش فارس، با فرا رسیدن فصل سرما و افزایش مصرف گاز در استان، نیروگاه شهید منتظری اصفهان بجای سوخت گاز از مازوت استفاده می‌کند که با توجه به مسیر باد در این شهر، آلودگی زیست محیطی زیادی را ایجاد می‌کند.

در دولت‌های نهم و دهم نیز طی دو مصوبه دولت قرار بر این شد تا این نیروگاه از گاز بجای مازوت استفاده کند که هرگز اجرایی نشد.

انتهای پیام/2301/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول