اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش چشم‌انداز سینمای کودک و دفاع مقدس

"آتش در خرمن" در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان

فیلم "آتش در خرمن" در بخش چشم‌انداز سینمای کودک و دفاع مقدس جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور دارد.

"آتش در خرمن" در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ده فیلم پرخاطره از سینمای دفاع مقدس به بخش چشم‌انداز سینمای کودک و دفاع مقدس بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان حضور یافت.

آتش در خرمن به کارگردانی سعید حاجی‌میری در سال 69 درست یکسال پس از جنگ تحمیلی ساخته شد، این فیلم به دلیل تازگی در بروز خاطرات پس از جنگ نتوانست مورد توفیق واقع شود اما با فاصله گرفتن از جنگ این فیلم توفیق یافت و مورد استقبال قرار گرفت و هم اکنون پس از سال‎ها در لیست ده فیلم بخش چشم‌انداز سینمای کودک و دفاع مقدس بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان قرار گرفت.

آتش در خرمن روایت آغاز جنگ تحمیلی است، روایت اربابانی عربی که در سال‎های ابتدایی جنگ سعی داشتند با شعار امت واحد عربی عراقیان را در خاک ایران بپذیرند و مردم را نیز وادار به استقبال از آنها کنند، اما مردم فداکار جنوب کشور با عرق میهنی خویش جلو حضور آنها را در داخل خاک ایران گرفتند و با آنها ایستادگی کردند.

حسین فتاحی، محمدرضا سرهنگی و سعید حاجی‌میری به طور مشترک نگارنده فیلمنامه این فیلم که ایده اصلی آن را سعید حاجی‌میری عنوان کرده بود، هستند.

آتش در خرمن با بازی لفته حیدری، حسین یاری، نعمت‌الله لاریانی، عزیز پیرانی، جابر سلامی‌زاده، داراب آقاسی‌زاده، حسن رضایی‌پور، جلال جباری، علی‌قلی امیراحمدی، سهامه جوهری، لفته لودمی، سعید عراقی  و مهدی طیبی بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم در مدت 87 دقیقه قرار است در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان اکران شود و خاطرات جنگ تحمیلی را زنده می‎کند.

انتهای پیام/63019/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول