اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

اختصاص اعتبار 5 میلیاردی به بخش کشاورزی بابلسر

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سال جاری 5 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی شهرستان بابلسر اختصاص می‌یابد.

اختصاص اعتبار 5 میلیاردی به بخش کشاورزی بابلسر

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، سیدمحمد جعفری صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی که با حضور مدیر جهاد کشاورزی و روسای بانک‌های شهرستان در سالن اجتماعات شرکت زرخاک شمال بخش رودبست بابلسر برگزار شد، با بیان اینکه در سال گذشته حدود 330 میلیارد تومان در قالب کارگروه توسعه کشاورزی به استان مازندران ابلاغ شد، اظهار داشت: این اعتبارات بعد از اعتبارات زودبازده توانست یک جایگاه مناسبی در بخش کشاورزی ارائه کند.

وی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌ها به عنوان فرماندهان اصلی کارگروه توسعه و مدیران ما به عنوان دبیران این کارگروه انتخاب شدند، ادامه داد: حدود 6 هزار پروژه کوچک و بزرگ در این کارگروه مدیریت شد.

جعفری با اشاره به اینکه قرار است حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان از محل اعتبارات سال 92 در بین استان‌های کشور توزیع شود، گفت: با برآوردی که در مجموعه معاونت برنامه‌ریزی آغاز کردیم تصمیم گرفتیم با همکاری و جذب سرمایه‌گذاران کارهای شاخصی در حوزه توسعه استان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اولویت اعتبارات سال 92 مربوط به پروژه‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: پروژه دانش‌بنیان پروژه‌ای است که بتواند کمک به ضایعات بخش کشاورزی کرده و آن را تبدیل به یک موضوعیت احسن کند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید به این که باید در سطح استان صادرات داشته باشیم، اذعان داشت: صادرات در تعریف ما نگاه ملی به کشورهای دیگر تبدیل مواد خام به مواد موثر و ارائه آن به استان‌های همجوار است.

جعفری با اشاره به اینکه در بحث اعتبارات سال 90 - 91 با مشکلات زیادی مواجه بودیم، افزود: از هر دو پرونده یکی منجر به اختصاص اعتبار می‌شد که نتوانستیم سرمایه‌گذاران واقعی را شناسایی و جذب کنیم.

این مسئول با بیان اینکه بخش کشاورزی در مازندران با 5/10 درصد بیشترین میزان ارزش افزوده را در کشاورزی کشور دارد، افزود: کیفیت و قیمت محصولات ما سبب می‌شود ارزش افزوده در کشور بالا رود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد شهرستان بابلسر در سال گذشته عملکرد خوبی بود، اذعان داشت: در سال 91 بیش از 16 میلیارد تومان از اعتبارات بانک‌های مختلف استان مربوط به شهرستان بابلسر بوده که این امر به معنای بالا بودن پتانسیل شهرستان بابلسر در جذب سرمایه‌گذار است.

جعفری با اعلام اینکه امسال حدود 200 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش در بحث نهاده‌های بخش تولیدات گیاهی به ما ارائه شد، اضافه کرد: در وضعیت فعلی کشور این اعتبار شرایط مناسبی برای استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به بحث اعتبارات و با بیان اینکه بانک سپه در بین بانک‌های دیگر رتبه سوم را در سطح کشور داشته است، گفت: این در حالی است که این بانک برای نخستین بار در کار کشاورزی ورود پیدا کرده و امید است این همکاری در سال آینده ادامه داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعتبارات بخش کشاورزی شهرستان بابلسر را 5 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی حمایت شود.

جعفری با بیان اینکه مازندران بیش از 12 درصد از تولید مرغ کشور را بر عهده دارد، اذعان داشت: باید به سمتی برویم که این پتانسیل را نه تنها حفظ می‌کنیم بلکه افزایش دهیم تا صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما در استان مازندران تازه اول راه سرمایه‌گذاری صنایع در بخش کشاورزی هستیم، گفت: برخی از استان‌ها در بحث صنایع به حدی پیش رفتند که برای آلودگی زیست محیطی خود تسهیلات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/86010/س/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول