اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر تاکید کرد

تشریک مساعی برای کم‌عمق کردن شکاف میان فقیر و غنی

امام جمعه پیرانشهر بر لزوم تشریک مساعی مردم و مسئولان برای کم‌عمق کردن شکاف میان فقیر و غنی تاکید کرد.

تشریک مساعی برای کم‌عمق کردن شکاف میان فقیر و غنی

 ماموستا مصطفی محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در ارتباط با اهمیت صدقه و بخشش در آستانه برگزاری جشن عاطفه‌ها اظهار داشت: آیات و روایات متعددی در دین مبین اسلام آمده است که همگی بر اهمیت بخشش و احسان و آثار و ثمرات آن‌ها اشاره می‌کنند.

وی تصریح کرد: صدقه و بخشش از دستورات مهم دینی ما مسلمانان است و بر اساس آیات و روایات متعددی حسنات بسیاری بر آن وارد شده است.

محمودی بر لزوم بخشش و انفاق پیش از غنا تأکید کرد و افزود: انجام این عمل وقتی که فرد خود آرزوی ثروت دارد بسیار پرفضیلت‌تر از انجام آن در حال غنا است.

وی با استناد بر آیات و روایات متعدد، بر اهمیت انفاق در راه خداوند اشاره کرد و گفت: صدقه خشم و غضب الهی از فرد را خاموش و او را از دچار شدن به مرگ بد می‌رهاند.

محمودی بر وجود آثار دنیوی متعدد احسان و نیکوکاری اشاره و تصریح کرد: بخشش و انفاق سبب ازدیاد مال و روزی فرد شده و آرامش روحی روانی ویژه‌ای به فرد می‌دهد؛ آرامشی که در دوران اضطراب و تشویش خاطر کنونی به گنجینه‌ای ناب تبدیل شده است.

امام جمعه پیرانشهر برخورداری از امدادهای غیبی الهی را از دیگر وعده‌های الهی برای انسان‌های نیکوکار عنوان کرد و افزود: البته جلوه‌های این امدادهای الهی در قالب ازدیاد نعمات مادی و معنوی، زدوده شدن غم و اندوه از دل، برخورداری از حکمت و دانش، آبرومندی و ... نمود پیدا می‌کند.

وی در این راستا بر لزوم شرکت عموم مردم در جشن بزرگ عاطفه‌ها تأکید کرد و افزود: این مراسم فرصت ارزشمندی برای شادی دل‌های کودکان و پدران و مادرانی است که از درد فقر و نداری رنج می‌برند.

محمودی اهتمام همه اقشار توانمند جامعه در این امر خداپسندانه را گامی در راستای احیای عدالت اجتماعی در جامعه عنوان کرد و افزود: کم کردن فاصله میان فقیر و غنی نیازمند مشارکت همه اعضای جامعه، اعم از مردم و مسئولان است.

گفتنی است پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی جشن عاطفه‌ها دهم، یازدهم و دوازدهم مهر ماه سال جاری در مدارس، مساجد، پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی و میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان با شعار «جشن عاطفه‌ها در انتظار مهر حماسی» برپا می‌شود.

انتهای پیام/61006/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول