اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از هجوم نرم دشمن

هجوم 24 ساعته دشمن با حرکت لاک پشتی فرهنگی دفع نمی‌شود

امروز رسانه‌ و تریبون‌های انحرافی استکباری و غرب به طور 24 ساعته با مانور دادن بر روی نقاط هدف به ویژه جوانان و نوجوانان در تلاش برای از بین بردن ارزش‌های دینی است که در مقابل نیز باید حرکتی فوری از سوی متولیان فرهنگی صورت گیرد.

هجوم 24 ساعته دشمن با حرکت لاک پشتی فرهنگی دفع نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین اقشار روحانیون، طلاب و خطاب به عنوان کانون‌های نشر و ترویج اندیشه‌های ناب دینی امروز دارای رسالت‌های خطیری هستند و با توجه به گسترش اندیشه‌های خرافی، نوظهور و بد اخلاقی در سطح جامعه از سوی بنگاه‌ و رسانه‌های غربی لازم است تا روحانیون کوله‌بار معارف و اندیشه‌های فراگیری خویش در حوزه‌ها و مراکز آموزش عالی دینی را برای تبیین و بازگویی برای مردم به کار ببرند.

آنچه که واضح شده این است که به کارگیری روش‌های مناسب و جذاب برای جذب حداکثری افراد به سوی عرصه‌های دینی توسط خطبا و روحانیون باید لحاظ شود و به همین خاطر جدای از اندوخته‌های کسب شده روحانیون باید در خطابه نیز دارای بنیه‌ای قوی باشند.

امام جمعه شهر بویین زهرا نیز در این خصوص به خبرنگار فارس در بویین زهرا می‌گوید: ضرورت امروز روحانیون و طلاب نشر معارف، جلوگیری از خرافات و ترویج گفتمان‌ها در مساجد و مراکز محل فعالیت خویش است.

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه به وجود برخی از معضلات و موانع در مسیر تبلیغ روحانیون اشاره کرده و می‌گوید: بنابر روایات و احادیث معتبر نشر و گسترش دین نیازمند تحمل سختی‌ها و فشارهای فراوان است چنانچه اولیای الهی نیز در این مسیر متحمل خستگی‌ها، مرارت‌ها و فشارهای مختلفی شدند که در پایان کار سبب تزریق و راهیابی دین در جامعه آن زمان شد.

امام جمعه شهر بویین زهرا می‌افزاید: عدم آگاهی دقیق و صحیح از احکام دینی در بسیاری از موارد توسط افراد مختلف سبب انجام اشتباه آن فریضه می‌شود که این وظیفه و رسالت سنگین اصلاح و کمک به یادگیری صحیح اصول بر عهده قشرهای طلاب و روحانیون در شهرها و مناطق مختلف است.

وی با اشاره به ضرورت حضور و مشارکت روحانیون در مناسبت‌های مختلف برای تبیین زندگانی ائمه اطهار تصریح می‌کند: آنچه که امروز توسط روحانیون برای شنوندگان مطرح می‌شود باید جذابیت و ویژگی‌های خاص خود را برای فراگیری و اثرگذاری داشته باشد و در غیر این صورت نمی‌توان به اثرگذاری حداکثری مطالب امیدوار بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز در این خصوص به خبرنگار فارس در بویین زهرا می‌گوید: سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌های جاری خویش را بر مبنای برپایی گفتمان‌های دینی و فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز مختلف تدوین و طراحی کرده است.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی ادامه می‌دهد: روحانیون در محیط‌های شهری با گسترش و نشر اعتقادات می‌توانند اثرگذار واقع شده و فضای فرهنگی یک محله را دگرگون کنند.

این مسئول می‌افزاید: همچنین باید سعی کرد تا با گسترش راه‌اندازی خانه‌های عالم روستایی زمینه را برای جذب روحانیون به روستاها فراهم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین می‌افزاید: نقش خانه‌های عالم در ایجاد فرهنگ قرآنی مؤثر است و با ساخت خانه‌های عالم در روستاها جوانان بهتر می‌توانند در مسیر رشد و تعالی دینی قرار بگیرند.

نعمت‌اللهی با اشاره به ضرورت نظارت بر روند ساخت خانه‌های عالم در نواحی روستایی تصریح می‌کند: تأسیس شورای عالی مساجد در شهرستان بویین زهرا امری مهم و بدیهی است.

وی پیگیری و جذب اعتبارات و بودجه‌های فرهنگی برای گسترش امور قرآنی و دینی را لازم دانسته و از تلاش‌های پیگیر و مستمر اداره تبلیغات اسلامی در ساخت خانه‌های عالم تقدیر کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا نیز در این خصوص به خبرنگار فارس در بویین زهرا می‌گوید: نشر و ترویج، ترجمه، تفسیر، مفاهیم و فرهنگ غنی قرآن کریم، حرکت در راستای رفع مهجوریت قرآن کریم، کمک به کاهش معضلات گوناگون با استفاده از نشر و ارائه الگوهای رفتاری و رهنمودهای الهی جزو اهداف برگزاری دوره‌های یادآوری شده است.

حجت‌الاسلام محمد رضوانی ادامه می‌دهد: انتظار می‌رود تا فراگیران پس از گذراندن طرح نسبیت حیات با ترجمه و تفسیر جزء بیست و دوم قرآن کریم آشنا شده و رهنمود‌های الهی قرآن کریم را در زندگانی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود به کار ببرند.

رضوانی از برگزاری طرح تربیت مربیان قرآنی در منطقه رامند شهرستان بویین زهرا خبر داده و می‌گوید: این طرح با هدف شناسایی نیروهای مستعد دانسفهانی و تربیت آنان برای تدریس در دوره‌های آموزش قرائت قرآن کریم در سطوح یک و دو صورت می‌گیرد.

وی تکمیل حلقه‌های آموزشی در راستای زمینه‌سازی و اجرای نظام جامع و هماهنگ آموزش قرآن‌ کریم در دانسفهان شهرستان بویین زهرا را جزو اهداف برگزاری طرح یاد شده ذکر می‌کند.

رضوانی عنوان می‌کند: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده دوره آموزش و تفسیر قرآن کریم با عنوان نسیم حیات توسط اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان بویین زهرا برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا جذب علاقه‌مندان به فراگیری قرآن کریم را جزو اولویت‌های تبلیغات اسلامی برشمرده و تصریح می‌کند: همچنین انتظار می‌رود تا دانش‌آموختگان قرآنی پس از برگزاری این دوره، ضمن تعمیق ارتباط با قرآن کریم با فنون و روش‌های نوین و علمی آموزش قرآن کریم به همراه‌ صحّت قرائت نماز آشنا شوند.

رضوانی ادامه می‌دهد: در دوره تربیت مربی منطقه دانسفهان 35 هنرجوی قرآنی حضور داشته و پس از پایان دوره گواهی قبولی به نفراتی که موفق به اخذ نمره قبولی شوند اعطا می‌شود.

پیش از این رضوانی در جلسه ارایه گزارش تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا اظهار کرده بود: گسترش و کیفی‌سازی برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی توسط اداره تبلیغات اسلامی تا میزان قابل توجهی در ارتقای سطح بینش و دینی جوانان و نوجوانان بویین زهرا اثرگذار بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا به فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی شهرستان بویین زهرا اشاره و می‌افزاید: تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی در حال حاضر با بهره‌گیری از عناصر مستعد در رشد، بالندگی و پویایی تأثیرگذار بوده و نیازمند تشکیلات منسجم و مستحکم‌تری است.

رضوانی بیان می‌کند: در راستای گسترش و تقویت فعالیت‌های تشکل‌ها دینی بویین زهرا چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بویین زهرا همزمان با سراسر کشور در آبان‌ ماه جاری توسط اداره تبلیغات اسلامی بویین زهرا برگزار می‌شود.

وی ابراز می‌کند: در راستای تنظیم و برنامه‌سازی مناسب مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان بویین زهرا با دارا بودن مدارک برای ثبت نام به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا مراجعه کنند.

این مسئول اضافه می‌کند: همچنین مراحل احداث خانه‌های عالم شهرستان بویین زهرا در دو منطقه روستایی‌نشین لهارد و ولی‌آباد بخش مرکزی توسط بسیج سازندگی شهرستان بویین زهرا آغاز شده است و هدف از ساخت این خانه‌های عالم آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای حضور مروجان دینی در مناطق محروم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین زهرا ادامه می‌دهد: با ساخت خانه‌های عالم مذکور روحانیون با حضور تمام وقت خویش در این مراکز در راستای تعمیق‌بخشی به باورهای دینی روستائیان گام برداشته و مقدمات تعالی فرهنگ و اسلام در سطح جامعه فراهم می‌کنند.

همچنان که امروز رسانه‌ها و تریبون‌های انحرافی استکباری و غربی به طور 24 ساعته با مانور بر روی نقاط هدف به ویژه جوانان و نوجوانان در تلاش برای پایمال‌ کردن ارزش‌های دینی هستند، رزمندگان عرصه جنگ نرم که همان مبلغان، دانشجویان و چهره‌های شاخص فرهنگ و مذهبی جامعه هستند لازم است به طور ویژه به منظور غلبه بر کارکردها و عملکردهای مداوم دشمن ضمن هدف‌دار کردن برنامه‌ها همت به خرج داده و با کمک هنر تمام عیار انقلاب اسلامی و الهام از آموزه‌های اسلام برای حفظ جامعه کوشیده و اهداف متعالی ایرانی اسلامی را پاینده‌ و ماندگارتر کنند.

انتهای پیام/77005/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول