اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته گردشگری صورت گرفت

برگزاری تور سیاحتی مسئولان شهرستان دنا از جاذبه‌های تاریخی + تصاویر

به مناسبت هفته گردشگری، مسئولان شهرستان دنا در یک تور سیاحتی از جاذبه‌های تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

برگزاری تور سیاحتی مسئولان شهرستان دنا از جاذبه‌های تاریخی + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، عصر امروز تور سیاحتی مسئولان شهرستان دنا از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی این شهرستان به مناسبت روز جهانی گردشگری و آغاز این هفته برگزار شد.

این تور سیاحتی گردشگری به همت میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دنا برگزار شد اولین بازدید مسئولان شهرستانی و جمعی از خبرنگاران پل تاریخی پاتاوه بود.

در ابتدای شروع تور سید روح‌الله وحدتی‌پور، رئیس میراث فرهنگی شهرستان دنا ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان حاضر در این مراسم سیاحتی و گردشگری، اظهار کرد: روز جهانی گردشگری و آغاز هفته گردشگری را به کلیه تلاشگران این عرصه تبریک عرض می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی در سطح شهرستان وجود دارد، اذعان داشت: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در حفاظت و نگهداری و تأمین اعتبار برای مکان‌های تاریخی و  سیاحتی شهرستان همت کنند.

این مسئول در ادامه به موقعیت پل تاریخی پاتاوه اشاره کرد و گفت: این پل شامل پنج پل تاریخی است که با توجه به طغیان رودخانه بشار اقدام به بازسازی آن‌ شده است.

 

وحدتی‌پور در ادامه تصریح کرد: قدیمی‌ترین پلی که از مجموعه پل‌های تاریخی پاتاوه باقی مانده است پل تخت شاه‌نشین از دوره ساسانی است.

در ادامه تور سیاحتی گردشگری، مسئولان شهرستان دنا از غار تازه کشف شده ده‌شیخ که معروف به علی‌صدر دو است بازدید کردند.

به گفته رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دنا، غار ده‌شیخ (علی‌صدر2) در 50 کیلومتری مرکز استان و هفت کیلومتری شهر پاتاوه نزدیک به روستای ده‌شیخ واقع شده، است.

وحدتی‌پور تصریح کرد: براساس بررسی‌‌های زمین‌شناسی شکل‌گیری غار مربوط به دوره دوم زمین‌شناسی بوده که در طی سالیان طولانی بر اثر ریزش نزولات جوی حفره‌هایی ایجاد شده و آب درون حفره‌ها به بیرون خارج می‌شد.

انتهای پیام/82011/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول